söndag 6 december 2015

Anisbröd, Utflykt.

Jag har varit o är ff krasslig....och ville så gärna göra lite Anisbröd...eller Pite pojkar som dom också heter:)...så i torsdags hjälptes vi åt jag och Kjell. Det är nästan med livet som insats jag står vid järngrytan. Där i ligger det 2 paket cocosfett som värms upp till 190 grader..o bara kokar....och där i ska det läggas dessa pitepojkar som ska friteras..allt gick bra o goda blev dom.
 Men vad gör man inte för att ge mina föräldrar av dessa godheter:)) Sen kan vi fika av dom själva också:)) Vi bjöd även vår granne...pappan till min bästis i lågstadiet. Hon finns tyvärr inte längre bland oss, hon var bara 10 år när hon omkom,  men hennes pappa bor granne med oss. Självklart fick han lite av gofikat också.

I fredags hade vi ju Idol avslutningen också...Martin, Amanda och Simon. Vem skulle vinna?. Vi satte ner storbilds duken och parkerade oss i soffan. Mäktigt att se på storbild.

 Martin var först ut....
 ...sen var det Amandas tur. Vi tyckte så synd in henne...när hon blev så stört av röken och att hon fick i halsen av pyrotekniken...men ändå fortsatte. Tur att det gick bra ändå.
 Sen var det Simons tur. Alla 3 var så duktiga. Men Martin tog hem allt. Han har en riktigt fin röst och så tonsäker som han är. Önskar honom lycka till med sin karriär.

Vi var ute o körde lite i fredags också. tyckte väl att jag var på bättringsvägen...men icke det. Det blev bara värre på kvällen. Så det var bara till att avboka några kompisar som skulle komma o hälsa på oss på lördag. Jag vill verkligen skona alla nu när det snart är jul.  Förkylningen har nu gått över till astmaproblem, heshet och hosta. !! Riktigt risig. Så vila är det enda nu. Så ligga...eller halvsitta i sängen är bästa medicinen...för att få sova ens. Där bloggas det också nu:) Så godmorgon säger jag.

Annars har vi haft en fin o mysig helg jag o Kjell. 

9 kommentarer:

Lennart och hans tankar sa...

Lite snöpligt slut på Idol!

Kram

FREEDOMtravel sa...

Kul att titta på imponerande Amanda och Simon! Att Martin vann var en gåta för oss, men smaken är ju dom bekant som baken, delad. Oavsett önskar vi förstås alla lycka till!

Maggan och Ingemar sa...

Ja Idoltävlingen har vi missat totalt, men vi har ju fått uppleva så mycket annat. Fy så tråkigt med förkylningar, hoppas bara att vi slipper ifrån det där när vi nu landar i Sverige. Jag som trodde att anisbröd var typ rågbröd :) ja där ser man nu har jag fått lära mig något nytt igen :))
Kram och krya på dig.

Millans Värld sa...

Du får krya på dig!
Anisbrödet lät spännande.
Kram

JoY sa...

Du är modig när det gäller fritering, respekt och tänka först innan man gör något med det heta.
Stackars dig vännen det låter inget vidare, skickar dig styrke kramizar om snabb bättring.
Kramiz

Matts Torebring sa...

Stackars unga människa, hälsan är det enda viktiga vi har. Men cocosfett kokande i 190 grader, det låter riktigt farligt. En stormande kram & Krya på dig.

Lena bloggar sa...

Pitepojkar ska jag berätta om för grannen här i Roquetas, hon är från Kalix o känner kanske till dom!?
Krya på dig o Trevlig Advent!

Dessan sa...

Tack alla söta ni för krya på hälsningar:) Ni är för söta allihopa. Kram tillbaka till er

Husbilen-Ellen sa...

Pitepojkar var något nytt!

Skicka en kommentar