onsdag 29 juni 2016

Inlagd på sjukhus

Nu är jag här igen alla bloggvänner och andra läsare. Vill bara kika in och berätta varför jag inte varit så aktiv på min blogg och på era bloggar. Jag åkte på en förkylning i början av juni. Sedan ökade allt bara på i en rasande fart. Mina lungor blev så angripna att jag verkligen inte fick luft. 

Jag är astmatiker, men så jobbigt som jag haft nu är det längesedan jag hade. När jag kom in på akuten pumpade dom mej med mediciner, inhallationer och massor med syrgas. Jag hade jätte dåliga värden och inget syre o bara flämt andades. Sen blev det inläggning med intravenöst penicillin direkt i blodet. Jag hade fått en elak lunginflammation.

När jag blev inskriven på avdelning kom maken och yngsta sonen, som varit hemma i helgen för att hälsa på, upp med ipaden och fixade så jag kunde se film i sängen. Det var min räddning kan jag säga. 
Nu har värdena blivit bättre och jag fick komma hem i går på eftermiddagen. Medicineringen fortsätter hemmavid. Jätte jätte knäckt det är jag än, och lång tid framöver skulle jag vara det sa läkaren. Inte är man någon tuffing när man haft en sån kraftig lunginflammation. Jag är glad att jag klarade även denna gången. Kändes nästan som kroppen inte skulle orka. Tur det finns mediciner och att man får hjälp på rätta stället (sjukhuset) när  man är som sämst. Det positiva är ju att jag fått komma hem för att hela sakta men säkert  :)
Nu har jag fått lämna sjukhussängen och komma hem till min egna. Vilken njutning det var :) Än är jag som sagt långt ifrån som vanligt. Jag kommer tillbaka till era bloggar när jag känner att jag orkar. Ville bara berätta vad som hänt...för ni som inte visste. Sköt om er.

11 kommentarer:

Rolle o Carina sa...

Stackars kära du,va tråkigt det då!
Vi har saknat dina uppdateringar,men hoppas innerligt nu att du kryar på dig
nu i denna fina årstid som råder!

Många styrkekramar till dig!

Kramar

JoY sa...

Skönt att du blivit bättre o fått komma hem Tänk nu på att bara ta det lugnt och krya på dig vännen
Bamsekramizar från oss

JoY sa...

Skönt att du blivit bättre o fått komma hem Tänk nu på att bara ta det lugnt och krya på dig vännen
Bamsekramizar från oss

Susanne Persson sa...

Krya på dig.Ta det lugnt och vila upp dig.
Kramzisar från Ventilen

Lennart och hans tankar sa...

Jag funderade allt på om det hade hänt något.

Krya på dig i hemmiljön.

Kram

FREEDOMtravel sa...

Åh fy vad jobbigt! Skönt att du är hemma igen. Krya på dig!!! Kram

Matts Torebring sa...

Jag tror vi alla lider med dig. Var rädd om dig och krya på dig. Kram

Dessan sa...

Tack söta ni för att ni finns :) Tusen tack för era krya på hälsningar, det värmer i mitt hjärta. Ta hand om er därute. Kram

Lena bloggar sa...

💟 Krya på dig 💟 Tänk positivt; På återhämtningsvägen finns ingen hastighets begränsning! 💟 Tänker på dig!

Millans Värld sa...

Men du så jobbigt du har haft.
Nu får du ta hand om dig och krya på dig.

Kram

Gittan sa...

Det låter jobbigt för dig och hoppas det ger med sig nu då när du fått medicin och är hemma. Det är ju alltid bättre att få komma hem, när man är bättre då. Krya på dig och stor kram från mig.

Skicka en kommentar