lördag 31 december 2016

Akuten igen !

Ibland blir det bara för mycket....Tror att tapetseringen och målningen tog knäcken på mig. Dessutom blev vår målare sjuk i hög feber....han också !! Som alla andra verkar det som. Han var här och blev sämre och varmare.....Typiskt...jag vill inte ha nåt mer än det jag redan har i lungorna.

Natten har varit supertung och jag har hostat och hostat så jag trodde lungorna skulle sprängas...Så tidigt i morse fick vi åka upp till akuten så jag skulle få hjälp med min jobbiga astma.
Nu tog vi inte ambulansen utan Kjell...kära maken fick skjutsa upp mej. Så nu har jag fått penicillin och hoppas att det ska hjälpa mig. Hoppas ni som är friska får en fin och trevlig nyårsafton...själva blir vi ju hemmavid såklart...men det går bra också:) Orkar man inget annat så :-)

Gott slut och Gott nytt år 

17 kommentarer:

Susanne Persson sa...

Det var ju inte roligt, tur du fått penicillin. Hoppas det hjälper snabbt.
Det blir lugnt här hos oss, vi går ut och äter under dagen. Vill inte att hundarna skall vara ensamma ikväll, de brukar inte reagera, men man vet inte.
Gott Nytt till er, kramar från oss. 😎😎😎😎😎

Husisblogg sa...

Aj, ingen rolig läsning denna gång. Hoppas nu penicillinet gör dig bättre så att slutet av 2016 och början på 2017 blir bra.
Önskar er ett gott slut samt ett riktigt Gott Nytt År!

Matts Torebring sa...

Nej vad tråkigt för dig. Hoppas verkligen du får den hjälp du behöver! Vi önskar er ett riktigt Gott Nytt År.

Lennart och hans tankar sa...

Såå trist.
Krya på dig.
GOTT NYTT!
Kram

JoY sa...

Nej vad du råkar ut för vännen. Hoppas medicinen har en snabb verkan nu Krya på dig
Vi önskar er ett Gott Nytt År
Kramizar

Lena bloggar sa...

GOTT NYTT ÅR simma lugnt var rädd om dig så kommer kroppen igen, trots allt är det ju inte så bråttom då ni inte sitter i sjön s a s. Säger vi som fick avstå övervintringen sö ut denna gång. Kram ;-/ ;-/

Lars Permelin sa...

Hoppas att medicineringen gör verkan och att dina krafter kommer tillbaka. Vi önskar att du blir frisk och dessutom alldeles extra ett: Gott Nytt År!

Dessan sa...

Tusen tack alla ni söta vänner som skriver så fint att det värmer i hjärtat. Hoppas ni får ett trevligt nyårsfirande alla ni fina. Så ses vi 2017 :) Kramar till er alla

FREEDOMtravel sa...

Åh nej vad jobbigt! Hoppas att du mår bättre nu! Önskar er en lugn och fin Nyårsafton och ett riktigt Gott Nytt år!

Imelda Bencic sa...

Krya och Gott nytt år! ❤

Husbilspraktikan sa...

Oj så tråkigt att vara så himla dålig! Önskar dig snabb bättring och ett Gott Nytt År!

Margaretha Lillvik sa...

Nej fy så tråkigt! Att bli sjuk på nyårsafton är ju inget vidare. Vet att vi fått magsjuka just den kvällen och kunde varken äta eller dricka något och fick tillbringa den mesta tiden i sängen med toaletten nära. I år har det blivit ett lugnt och rofyllt nyårsfirande. Önskar er en god fortsättning och att du kryar på dig. Nyårskram till dig.

Millans Värld sa...

Fy så tråkigt att du ska få det så besvärligt med din astma.
Krya på dig!

Och Gott Nytt År!
Kram

Husbil och Resor sa...

Det var inte bra! Krya på dig

Rolle o Carina sa...

Va tråkigt och bli sjuk igen!

Krya på dig Kramar....

Kors och Tvärs sa...

Rackarns att du också åkte på det! Hoppas din penicillin hjälper, det gjorde inte min så jag har precis börjat kur två med en ny sort. Vi får ta och krya på oss vännen
Kram

Dessan sa...

Tusen tack kära vänner o bloggvänner för era värmande kommentarer. Börjar må bättre för varje dag😉Kramar till er.

Skicka en kommentar