söndag 10 december 2017

Andra advent

I  går lördag åkte vi 5 mil för att göra lite ärenden😄😆 Jo vi är norrbottningar och 5 mil är inte mycket, speciellt inte när det gäller julklappsinköp.....och lite besök på Ohlssons tyger för mej 😏😃
Jag hade fått Clas Ohlssons här hemmavid att ringa till Luleå och lägga av denna fina ljuslykta. 

Den var fullkomligt slut ööööverallt😖men i Luleå fanns ett visningsex kvar....lyckos mej. Det är belysning i den och så snöar det i den o jag gillar den skarpt. Tack Yvonne för tipset 💟
Eftersom jag alltid vaknar tidigt så har jag klätt granen 🎄🎅på morgonen nu också😃. Däremot hjälptes vi åt jag och Kjell med att sätta ihop den och sätta på belysningen på den i går kväll. Men pyntet får jag alltid sätta på.

Idag är det 2:a advent och allt går i en rasande fart mot julafton.
Ha en fin söndag.


9 kommentarer:

  1. Lyktan är verkligen vacker.
    Så söt gran ni har.
    Ha en fin Andra Advent.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vilken fin gran ni har har och så mysigt ni gjort det till 2:a advent, det går intagande takt tycker ägarna just nu.
    Kram till er

    SvaraRadera
  3. Fin lykta och fint med granen!
    Vi har en utegran som lyser fint ist :-)

    Trevlig 2:a Advent...Kram

    SvaraRadera
  4. Ljus är härligt i detta mörker som är nu.
    Ha en härlig dag.
    Kram 🤗🤗

    SvaraRadera
  5. Funderar just på när jag skall hinna klä våra två återstående granar. En gran på jobbet, en gran på altan, en stor tall på framsidan är klara, men kvar är två granar inne, en uppe och en nere. Kram

    SvaraRadera
  6. Tiden går snart är deT Jul och vi går då mot ljusare tider.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Fint med eran gran, det är en mysig tid med alla ljus och glitter.
    Nu har jag lagt upp en liten video på min blogg med glitterlyktan hihi
    Kramizar

    SvaraRadera
  8. Vilken fin lykta förstår att du blev glad att få tag i den!
    Vi spar nog granen ett tag till, även om det nu har ramlat ner en massa julstämning (läs; snö...)
    Kram

    SvaraRadera