måndag 19 februari 2018

Händelserika dagar o födelsedag

Jag / vi har haft en månad med en massa bekymmer och ledsamhet, därför har jag inte orkat med att läsa era bloggar eller blogga överhuvudtaget. Nu är det en liten ljusning just nu så då kunde Kjell fullfölja min födelsedagsresa som han planerat så länge. Och det var väldigt trevligt att det kunde bli av. Jag har haft hjälp av min äldsta son här hemma medan vi åkte iväg. Det är guld värt med en fin familj som hjälper när man behöver.
 Vi tog bilen till Luleå flygplats Kallax för att ta flyget mot Stockholm.
 Rätt fullbokat var det.

Vi tar alltid Arlanda express tur o retur för det är så smidigt.

Väl framme i storstaden blev vi mötta av våra fina vänner:  Yvonne och Jakob. Resan fortsatte hem till dom där vi var bjudna på middag.
 Jag och Kjell fick inviga mina hemsydda ytterplagg: en jacka till Kjell och en kappa till mej i softshell.

En present till en sytoka😊Ska bli kul att testa den👍
Jag blev uppvaktad hos dom med dunder o brak 😍Jag fick ett födelsedagspaket som dom visste vad jag önskat mej....sötnosarna.💕
Jättegod mat och jättefin sång av Jakob blev det under kvällen.
 Jag hann med att fota lite närmast där vi bodde när vi kom hem till hotellet igen.

Dagen efter så mötte vi upp varandra för att ta tåget till Kista för att gå på den årliga husbilsmässan.
( lånat av Yvonne  😄)


 I år var det verkligen gott om små plåtisar. Kul att dom satsar på det också.
 Denna båten förstod vi inte riktigt hur dom tänkte 😂...mitt bland alla husbilar.??

 Det finns tydligen köpare till allt.
 Det finns tydligen stora långa tjocka skinna att sätta på sin solstol också...och väldigt sköna.
 Omnia-ugnen fanns till försäljning för den som ville.



 Här undersöker Yvonne förbränningstoan.

 Det fanns 2 st Carthago bilar här på mässan och självklart måste vi in o titta i den också💗Husbilen som vi gillar skarpt.



(lånat av Yvonne)
Transportstyrelsen var intressant att lyssna på,  för vi har väntat på bl.a lastviktsreglerna som skulle ändras på husbilar. Kjell fick ställa sin fråga ang detta och Yvonne hann med att fota😊

Transportstyrelsen har lagt ett förslag om det till regeringen, svaret klubbas innan säsongstarten. Förut räknade man övervikt på lastvikt men nu är förslaget procent på totalvikten. Det är nog många husbilsåkare som blir glada nu 😃


Efter mässan bestämde vi oss för att montera hydraliska stödben på husbilen.
https://www.ep-hydraulics.nl/sv/husbil/nivelleringssystem-for-husbil/
Kommer att bli superbra det😃👍
Vi har haft en supertrevlig helg tillsammans med våra goa vänner och det tackar vi för.💖
 En helg går fort och plötsligt ska vi hem igen😁

 Soligt och fint var det när vi kom och snön låg vackert kvar i solskenet.
 När vi kom hem i lägenheten var vår son Christoffer och vårt söta barnbarn B här och hade dukat med tårta. Detta för att "Sarmor Siré" fyllt år😃💗Så söta dom är. Strax efter kom Jonna och lilla A

Barnbarnen fick var sin present av oss när vi kom hem, och jag fick också en present💖Tusen tack söta barnbarn för den fina presenten.😍
Nu har jag båda sötaste barnbarnen runt halsen💓💓

När dom åkte hem mot Umeå efter vårt fika så gick jag till mina föräldrar och gav dom en fin ullpläd jag köpt på Ullbädden vid Kista mässan. Varmt och skönt o sitta under när man är frusen.



8 kommentarer:

  1. Tack själva för mysig helg. Pläden var väldigt fin, skönt för dom att få varmt om sig. Nu blev jag sugen på Prinsesstårta hihi
    Kramizar

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt att du/ni haft det bekymmersamt, hoppas det blir bättre.
    Roligt med en trevlig liten resa.
    Grattis i efterskott fina du!

    Var nu riktigt rädd om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kistamässan har vimissat i flera år nu.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du / ni tagit igen er så att det bekymmersamma ligger bakom er. Ni ser iaf ut att ha haft det trevligt i Stockholm och vilken trevlig överraskning som väntade på er därhemma.
    Får också säga ett stort grattis!
    Kram från oss i södern

    SvaraRadera
  5. Tråkigt med ledsamheter som kommer!
    Jag vet,2017 är ett år man vill glömma :-)
    Men nu blickar man framåt,underbart det!
    Ser ut som ni haft en superhelg i stan.

    Ha det gott......Kram

    SvaraRadera
  6. Kul att ses! Fast ja, vissa fick vi ju bara se på film ;) https://youtu.be/o4sPgXSXdXM

    SvaraRadera
  7. Mysigt att komma iväg till Storstan och träffa härliga vänner och se lite nya spännande saker
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig helg! Ni verkar ju ha väldigt mycket gemensamt, så jag förstår att ni njuter och har kul ihop. Vilket trevligt mottagande ni fick när ni kom hem! Ha dé fortsatt bra!

    SvaraRadera