lördag 21 april 2018

Det blir lite mycket vatten just nu !!!!

Vi har nu haft begravning för min pappa och vi har börjat återgå till det livet som vi har. Det är en tung tid och än. Pappa opererade höften och det blev för mycket för hans kropp, tänk vad livet kan vända fort. 💗
********************************************
Vårat liv måste fortsätta om än det är tungt och går upp o ner. I går fredag ringde Kjell mej och sa att vi måste hämta hem husbilen medan vi får ut bilen från vårat husbilsgarage!!! Det är så mycket vatten och jag är rädd att vi kör fast i underlaget sa han!
 Så vi åkte dit och tog på oss höga stövlar och vadade fram till dörren där vi har våran husbil.
Det var spännande ska jag säga hur det skulle gå 😁😧men det gick jättebra o över förväntan...underlaget höll 😅
 Så nu kunde vi flytta husbilen till en annan torrare plats till vi ska besikta husbilen på måndag. Vi kan nu passa på och städa bilen också.

Vi har en hel del snö kvar uppe hos oss här i Norrbotten, men det ska väl försvinna det också när det blir lite varmare. På några dagar har det försvunnit rejält mycket och det är ju därför det blir mycket vatten och brunnarna hinner inte med att ta hand om allt.

10 kommentarer:

  1. Jag förstår att det är en tung förlust att förlora din pappa, känner med dig.

    Jisses vilket vatten det blivit, vi har oxå mycket snö kvar, får se hur det blir när det tinar bort.

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Jo nu blir det översvämningar när snön smälter.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det en tung period i livet för er nu!
    Men kommer ni ut i Bobilen får ni annat att
    tänka på ska ni se,vi har vår hemma nu!

    Ha det gott.....VårKram

    SvaraRadera
  4. Ja usch vilken tung tid det är och alla säger att det går över, det går aldrig över. Min manlige ägare kan fortfarande falla i gråt när han hör vissa sånger, när han går förbi hans pappas foto, när ett speciellt minne kommer upp etc.
    Hoppas att husbilen, barnen, barnbarnen mm ger er en massa styrka!
    Massvis med kramar från oss i slutspelsstaden

    SvaraRadera
  5. Nu har vi bägge två förlora våra pappor. Idag är det 2års dag för min fars urnsättning. Det är en tuff tid och så kommer det vara. Minnena gör sig påminda lite då och då.
    ***
    Men oj sååå mycket vatten det är utanför garaget. Ni hade fått skaffat gummibåt ifall ni väntat lite längre hihihi.
    Kramizar till er från oss, som har fått Vår.

    SvaraRadera
  6. Mej oj vad snö ni har. Själv har jag ställt ut "Fino" idag, för att sköta om gräsmattan.

    SvaraRadera
  7. Visst är det jobbigt när man mister sina föräldrar, det går aldrig över men man lär sig att leva med det man har ju inget val. Min pappa gick bort för 11 år sedan och visst tänker man på honom. Men fina minnen har man ju kvar. Ni har mycket snö som du skrev till mig och mer har det väl varit hos er. Ha en skön söndag och kram på dig.

    SvaraRadera
  8. Sorgen finns alltid kvar och den "går i vågor" och det är bara naturligt. Men oj så mycket ni fortfarande har kvar, förstår att det blir blött och kanske med översvämningar som följd. Så skönt att det gick bra att flytta husbilen! Här har det blivit "musöron" på en del björkar!
    Kram till dej vännen

    SvaraRadera
  9. Beklagar förlusten av din pappa. Det blir tomt när någon förälder försvinner ur våra liv.
    Min pappa dog för flera år sen och jag kan ännu känna saknaden av han stora varma kram när vi kom hem och hälsade på
    Siata gången vi var och hälsade på (de bor i Finland) så visste jag att det skulle vara sista kramen av pappa, kände det ända in i hjärtat, så redan på vägen hem kom sorgen över mig att min pappa skulle försvinna ur mitt liv, och så blev det.
    Den jävla cancern tog han liv !!
    Har en gammal mor som ännu kämpar på blir 93 iår, varje gång vi åker ifrån henne säger hon, det var nog sista gången jag såg dig nu, men tanten är seg och kämpar på.
    Sorgen tar sin tid så är det bara.

    Och vilken tur att ni fick ut husbilen innan den flöt ut själv.
    Vi hämtade ut vår bobil i lördags och nu är vi som myror utåin å packar och donar, till helgen ska vi åka ned och mysa ihop med våra två barbarn i Söråker när föräldrarna ska åka på en Stockholmstur.
    Ska bli så trevligt att få tanka lite barnbarnskärlek.
    Senare i maj ska vi ta en tur till Åland där vi ännu inte har varit.
    Hoppas ni får fina turer i sommar ni med.
    Kram från Rantamor.

    SvaraRadera
  10. Vilken tur ni fick ut husbilen i tid! Jobbigt mista sina nära och kära. Jag känner fortfarande saknad efter pappa som dog 1983 inte riktigt 63 år gammal. det är allt positivt man haft,som tankarna får samlas kring. Kramar från oss.

    SvaraRadera