måndag 11 mars 2019

Resetröjan klar ;-) o lite div

Kära maken blev förkyld innan helgen så vi har bara tagit det lugnt hemmavid.
Jag har mest hållit mig ifrån honom det jag kunnat och befunnit mig i mitt syrum 😄👍
Men testa dom tröjor jag sytt fick han göra 😂Hittade detta tyget på sy-festivalen nu i februari av #ZicCa fabric , dom tygerna som jag verkligen gillar kvalitén på👌Här blev det en resetröja/karttröja som han ville ha när vi är på resa med husbilen...då hittar han kanske hem också 😜

Mer på min pysselblogg: http://pysselglitter.blogspot.com

Man kan inte görs så mycket annat än att sy när den andra hälften snorar och tittar på skidor 😪.
Det är ju ändå tur att det sänds skidor på längden och tvären när det är helg och han inte kan göra annat. Som tur är så mår han bättre idag så få se om jag också åker dit också då.

Innan helgen fick min fina familj varsin necessär också innan dom skulle till fjällen😄
Japp! Så det har blivit en del hemsytt....Den svart brokiga till vänster fick äldsta sonen ( för yngsta sonen hade valt en annan som han tog när han var hem sist, den ljusblå med snowboard på fick lille Benjamin, den ovanpå med en tjej på fick barnens mamma Jonna att ha läppstift och smink i och den gula fick Amanda att ha sina små tandborstar i...och den runda att ha hörlurar tog äldsta sonen som sin också😄👍Den understa till höger behöll jag själv😄
 Vi har haft ett riktigt busväder också i flera dagar...snön började lägga sig på fönsterbläcket och vi öppnade och skottade bort och sen kom det ytterligare ännu mera som la sig på samma ställe.. Traktorerna har haft att göra för att hålla undan snön...och störa vår skönhetssömn på nätterna 😠😩
 Men idag skiner solen och himlen är så vackert blå...tänk vilka olika väder det finns 😃

9 kommentarer:

  1. Vad roligt att du visar upp det du tillverkar.
    Du är så kreativ och duktig.

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är kul o tipsa :-) Tack vännen vad snällt sagt. Kram tillbaka till dej fina du.

      Radera
  2. Fina necessärer du gjort, visst är det lätt att hamna i necessär sömnaden, det är kul att ta vara på spillbitar.
    Nu när Kjell har den fina tröjan (väldigt fint matchat med det tyget) kanske ni inte behöver någon GPS hihihi. Jakob åkte iväg med bilen idag, har varken GPS eller karttröja, undrar hur det kommer gå, hittar han hem mån tro hihihi
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så när hela familjen ska få varsin ☺️Kjell är så nöjd över sin nya tröja😘Vilken tur att jag hörde hans röst där bakom dej när jag pratade med dej igår😆Vilken tur att han hittade hem UTAN sin karttröja😂Kramizar

      Radera
  3. Hej.
    Fina saker som du gör. Det behövs ju iallafall lite kreativitet och glädje med att sy och fixa. Det räcker ju inte bara med nål och tråd.
    Keep up the good work.
    Mvh.Maj Jan o LOKE.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack för det ☺️Det är sant att den livliga fantasin måste infinna sig också😄Tack snälla o kram till er

      Radera
  4. Svar
    1. Haha jovisst är det...han måste ju hitta hem min fina Kjell 🥰

      Radera
  5. Såflitig och kreativ. Tröjan var riktigt fin!!

    SvaraRadera