onsdag 29 mars 2023

Mot Hällnäs som första stopp.

Eftersom vi nu kan åka iväg så gjorde vi det tillsammans med våra vänner som ändå var uppe hos oss med sin husbil. Så vi drog in i landet med dom😍

Detta är då vid vindelälven.
Här är det så otroligt vackert , men allt är väl vackert i och för sig när solen är framme och man får parkera sig vid vattnet.


Det är verkligen inte fel att åka ut på hösten för då är luften så frisk o härlig och man behöver inte trängas med alla andra.
Nu började faktiskt löven också att ändra färg.
Där uppe på kullen fanns servicehusen
Men nu hade våra män väntat nog länge så nu var dom sugna att fiska lite. Det kom förbi en man som sa mellan vart man kunde fiska.
Så dom parkerade sig på stranden och började kasta. Jakob var den som först fick napp 👍

Efter fisket kunde vi sitta och bara njuta av varandras sällskap och förbereda ostfondue tillsammans.
Det var hur trevligt och mysigt som helst.
Jag kände att jag nästan ville nypa mig i armen så härligt det var här. Att få göra detta med våra vänner kändes helt magiskt 💞
Det fanns en eldstad en bit ifrån våra ekipage där vi kunde grilla marshmallows, korv och Jakobs nyfångade fisk 👏 det kunde bara inte bli bättre.
Inte lätt att äta en nygrillad marshmallows 😆 🔥

På morgonen fortsatte vi mot Lycksele. Nu lever livet igen och jag känner att jag faktiskt saknat detta livet trots det bara var en sommar som vi varit utan nåt att campa med.

Men det känns bra just nu.

4 kommentarer:

  1. Fina bilder från er höstresa ni lagt in,visst är det härligt!
    Men nu har ni väl alltför mycket snö uppe hos er :-)
    Vi har oxå en tråkigt lång vinter här nere oxå,hopppas
    kylan ger med sig så vi kan ta hem vår fina Bobil :-)

    Ha det gott fr oss bägge...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Kul att ni är kvar i bloggvärlden...jo vi har maaaaasor snö och i år är jag sååå less på den. Jo jag vet ju att ni också har haft mycket snö och ff har. Jo nu vill vi ha lite varmare så snön smälter bort och vi kan åka iväg och campa lite :) Ha det fint och kram till er båda

      Radera
  2. Vilka härliga bilder och visst hade vi det mysigt tillsammans. Nu längtar vi efter er och att åka iväg tillsammans, men först måste det här vita försvinna.
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur visst är dom :) Jo vi längtar efter er också och få åka ut igen på en tripp när ni kommer uppöver igen. Jo det där vita vill jag ska försvinna foooort nu! Vill ha gröna gräsmattor nu

      Radera