lördag 11 september 2010

Äntligen Lingondags=)





Denna morgon promenerade jag och min man
förbi västra kajen igen.
Några bekanta åt oss står där med sin husbil.
Dom har också en Adria -10, men med alkov.

Detta är deras husbil

Dom hade det så fint där.
Man hade önskat att vi kunnat campa
där vi också.

Det var så soligt och fint när vi
var förbi hos dom. Dom verkade ha det mysigt.

Efter det besöket och en sväng förbi loppis
packade jag bilen och åkte hos våra kompisar.

Vi hade planerat att plocka lingon idag.

Vi hade så tur med vädret.
Och jättehärligt var det i deras skog.
Jag fick ihop en 10 l hink.






När jag vände mig om var dom och tömde
sina plockare i min hink:))
Dom är så gulliga dessa två.

Tack kära vänner:)



Men vad jobbigt det var.
Jag var darrig i benen när vi var klar.

Tur att det ändå inte går så
mycket bär hos oss. Vi klarar oss
under vintern med dessa bär.

Jag plockar för att jag gillar
lugnet i skogen. Och umgänget förståss.


Nu är alla bären rensade
och stoppade i frysen.

Ha en bra lördag kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar