söndag 27 november 2011

Julbelysning o advent

I morse tände vi första ljuset på advents staken:)
Redan första advent?...känns för snabbt. Det är inte klokt
vad tiden går fort.
Men jättemysigt var det ändå trots allt.

Härlig helg har detta varit, men nog så fort har den gått.
Men lite gäster på surströmmingsmiddag har vi hunnit med.

Vi pysslar på med det ena och det andra. Känns som allt börjar bli klart i huset.
Det är roligare nu när man i lugn takt kan småpyssla utan stress:-)
Säger som sonen sa i sin blogg.....nu är det bara att komma
och hälsa på för dom  som vill.

Det märks i alla fall att det är advent och alla hänger ut sina julslingor.
En del mer o en del mindre. I vår familj gillar vi belysning och slingor också.
Härlig tid att lysa upp ute i detta mörker som det är nu.
Ikväll kom det lite snö så det blev vitt på marken. Oj vad fint det är.

I helgen när jag var på väg till mina föräldrar gick jag förbi en balkong.
Var tvungen att åtminstone försöka ta ett kort med all dess belysning
som dom hade tryckt ihop på den lilla balkongen.
Tog bilden med min mobil. Dessutom spöregnade det just då.
Så suddig blev den, men ni ser ändå hur det ser ut hoppas jag
Lite julstämning fick man ändå:-)

Hade en del annonser i PT i lördags också.
En massa saker/möbler/frysbox/lampa/prydnader mm
ja lite av varje.....fort försvann dom sakerna.
Skönt att bli av med saker som tar stor plats o
saker som vi absolut inte heller rymmer. Det mesta fick nya hem:)


Hoppas ni andra har haft en trevlig helg också.
Vi ses o hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar