söndag 29 januari 2012

Takmålning i lilltoan. m m

Denna helgen har gått alldeles för fort.
Men det är väl för att vi har gjort en del.

Fredag jobbade min man så länge.
Han kom hem vid 19.30, så jag föreslog
att vi skulle gå ner o äta en pizza.
Och det nappade han på ganska direkt.
Kolla in den goda oxfilépizzan jag tog,
med massor av beasås.
Onyttigt...men jättegott:)
Efter det blev det en filmkväll.

Igår lördag hade vi planer med några goda vänner...
men det får vi flytta framåt, för det gick inte i helgen..

Så igår kväll började vi måla taket i lilltoan.
Den toa som sonen har som sin :)
Taket var furufärgat förut...
Här står min man och målar i ljuset av pannlampa.
Jag lyckas däremot aldrig fota honom.
Han vill verkligen inte vara med på bild.
Så här blev reslutatet. Vitt.
Jag blev jätte jätte nöjd
Det blev så ljust och fint med vitt tak.
Här har lampan också kommit på plats:)

Helgen har varit bra....men lite för kort.
Men lite hälsa på stunder har också hunnits med.
Och dessutom lite loppis:)
(lånade denna läckra bild fr nätet) :) :)

Det blir trevligt när loppisarna kommer
igång igen i sommar.
Hade väl hoppats att man skulle hitta
några större loppisar när man ändå
kuskar runt med husbilen på semester.

Är det någon därute som har några tips?
Kanske när eller vart det finns bra loppisar:)

Ha en bra söndagkväll




2 kommentarer:

  1. inga tips mer än att det dyker upp allt eftersom längs med vägarna under somrarna. yvärr är det bara jag som tycer att det är kul i familjen så det blev inte så många stopp som jag önskat :-)

    SvaraRadera
  2. Du Agneta, det är väl lite så här också. Att mest jag är intresserad, men ibland vill övriga i familjen också haka på. Då söker dom nåt speciellt:-) Kul med sällskap.

    SvaraRadera