söndag 14 januari 2018

Godmorgon

Godmorgon 😄 Börjar med att sĂ€ga som mĂ„nga andra sĂ€ger....att denna tiden pĂ„ Ă„ret kĂ€nns det som inget hĂ€nder...trots att det gör det, men som man inte skriver om pĂ„ bloggen.

Husbilslivet stÄr ocksÄ lite still just nu för oss, Men det kommer ocksÄ igÄng snart, om vi bara hÄller ut lite till. Jag lÀngtar verkligen efter vÄra ljusa dagar och nÀtter nu.

IgÄrkvÀll tog vi oss en isande kall promenad till The Bishop arms och Ät en bit mat, jag var inte riktigt i form för restaurang besök men tog mig i kragen för Kjells skull. Jag har stÀndig vÀrk i kropp och huvudet just nu, sÄ lite smÄtunga dagar har det varit. Men visst var det trevligt att gÄ ut och Àta, jag brukar piggna till efter mat.
Jag Ă„t: Entrecote med pommes o Kjell tog fish and chips
 Det var rĂ€tt isande kallt nĂ€r vi gick hem ocksĂ„ sen. Vita krispande trĂ€d stod efter gĂ„gatan mitt i centrum o frös dom ocksĂ„.
TrÀden visade ocksÄ kylan som var dÄ ungefÀr -15.

Sitter just nu i soffan och invÀntar en ny dag, en ny dag som jag hoppas bli bÀttre kroppsligt...

13 kommentarer:

  1. SÄdana fina landskapsbilder kan Àgarna sakna. Hos Àgarna Àr det mer snö spm direkt blir till slask och sedan fryser det pÄ sÄ det blir isbana. Hade varit trevligt att fÄ en sÄn hÀrlig vinter som de hade dÄ de var smÄ.
    TrÄkigt med all vÀrk, hoppas det snart blir bÀttre för dig!
    Krya pÄ sig kramar frÄn oss!

    SvaraRadera
  2. NĂ€rbilder uppe hos Ă€r ju bara SÅ fina, hos oss blir det bara slask.
    Gott med en bit mat pÄ restaurang.
    Hoppas din vĂ€rk slĂ€pper, kramar frĂ„n ett soligt Spanien. 😎😎

    SvaraRadera
  3. Vad trÄkigt att du har sÄn vÀrk just nu.'Inte roligt alls.
    Mysigt dock att ni gick ut och Ă„t.

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Kylan ger fina bilder. Trist att du har vÀrk, men hoppas det lÀttar nÀr kylan minskar.

    SvaraRadera
  5. Fina bilder men snö o kyla gillas ej!
    FÄr oxÄ mer krÄngel i kroppen dÄ!
    Men bara o hÀrda ut o rÀkna ner tills
    vi fÄr Äka till Sol o VÀrme framöver :-)

    Ha det gott o krya pÄ dig/Kramar

    SvaraRadera
  6. Visst Àr det hÀrligt med god mat och fÄ vandra hem i en vacker frostig natur.
    SmÄlandskram

    SvaraRadera
  7. TrÄkigt med vÀrk....Àr det kylan? Men sÄ fina vinterbilder du tagit. HÄller tummarna för att det ska bli bÀttre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej pĂ„ dej. Jo kylan o blĂ„st kan verkligen knĂ€cka mej. Tack snĂ€lla vĂ€nnen. Hoppas allt Ă€r bra med er oxĂ„ ☺️

      Radera
  8. TrÄkigt nÀr kroppen inte mÄr bra, och inte blir det vÀl bÀttre nÀr det Àr kallt. HÀr hos oss Àr det ocksÄ kyligt, mÀtt med spanska mÄtt, i dag har vi ca 11 gr ute och det innebÀr att vi mÄste elda inne, för fy va kallt det Àr. Spanska hus Àr inte byggda för kyla. Krya pÄ dig, det kommer bÀttre tider! Kram

    SvaraRadera
  9. God Morgon. Blir lite irriterad nÀr mina kommentarer som jag gör via mobilen inte kommer upp, Grrr.
    Hoppas att du mÄr bÀttre nu, inte roligt med vÀrk. Vackra bilder visar du frÄn erat vinterland.
    Kramizar

    SvaraRadera
  10. Hoppas att du mÄr bÀttre Dessan!!! Snö tycker jag Àr vackert. Och sÄ blir det liiite ljusare Àn utan. HÀr töar det mesta bort efter en dag eller sÄ ...

    SvaraRadera
  11. Usch sÄ kallt, förstÄr verkligen att det knakar i hela dej. Lite god mat gör ju alltid en lite gladare :D
    VÀrmande varsam kram, vÀnnen

    SvaraRadera