tisdag 22 maj 2018

På besök hos sönerna m fam

 I helgen åkte vi till Umeå och våra söner och barnbarn. Det var så fint väder så vi fick grillkorv till lunch ute i värmen på deras fina altan.

 Efter lunchen åkte vi till en cykelbana för att lilleman skulle visa hur han cyklar där😍Här med dom nya cykelvantarna som vi köpt åt honom.
 Mamma och pappa får också cykla med honom naturligtvis.

 Pappa är en liten spexare med cykeln. Takterna sitter i från det han själv höll på med cykling som barn.
Lite åskådare hade han också när han cyklade med den ena efter den andra i familjen😄
pappa o farbror
 Mysigt att kunna sitta ner en stund och fika macka och varm choklad också.
 Är man sjörövare som Benjamin är så måste man ratta ett sjörövarskepp också👦som fanns precis vid cykelbanan
Sen kom det en silvertärna och var sugen på lite mat närmare stranden. Den var snabb och envis och sökte snabbt mat.
Jag kämpade och fotade o fotade för att lyckades inte få någon bra bild....men till slut gav jag kameran till yngsta sonen .....
 ...bilden här nedan är Gabriels bild. Där ser vi han som kan 😄👌
 Superfin och superskarp bild, ett jättefint foto av silverstjärnan. Han fotade en enda bild o den blev såhär bra 👍
 Väl hemma igen hos äldsta sonen blev det mannekänguppvisning av lillan som testade "farmor sytt"
 Inte lätt att stå när man bara är 6 månader 👧
lilla sötnosen gillade den blå rosetten som jag sytt fast...ordentligt 😄
 Medan sonen o farfar jobbade lite vid ett blivande cykelskjul gick jag och Benjamin till lekparken.
 Sjörövarskeppet var ju där 
 Även Benjamin har "farmor sytt" på sig här
Det tog rejält lång tid att gå dit och hem eftersom han nu helt plötsligt skulle cykla med 3 hjulingen. Han ville till att börja med cykla med 2 bollar på släpet, men det slutade med att han genast ville att farmor skulle bära dom i påsen jag hade med mig 😂...plus alla stenar o sånt han hittade efter vägen...det hamnade hos farmor i påsen.

En suuuupermysig helg med min fina fina familj och dom sötaste barnbarnen som värmer mitt hjärta...och våra hjärtan kan jag säga 💗💗

5 kommentarer:

  1. Så härligt du fått ha det med din fina familj.
    Det riktigt lyser om er allihopa.

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Det gäller att passa på medans de är små!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Sådana tillfällen får en att glömma allt och bara glädja sig åt både barn och barnbarn, så mysigt att få samla familjen.
    Kram till er

    SvaraRadera
  4. Mysigt Mysigt med familjehem. Klänningarna var fina som ”farmor sytt”
    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig helg med barn och barnbarn. De växer verkligen fort!
    Kram

    SvaraRadera