onsdag 19 september 2018

Vännerna i stan igen / Nyponskalsmjöl



 Våra goa Stockholmsvänner Yvonne o Jakob kom tillbaka till oss o stan efter 4 veckors vistelse norröver i år igen. Vi väntar bara att dom ska flytta hit för dom trivs rätt bra här uppe 😄haha.

Dom hade med sig så himla fin present till oss...en ljuslykta som såg ut som ett enda stort norrsken.
 Dom är väldigt glada över att dom fått uppleva norrsken under deras resa uppöver vid Lofoten bl.a Dom är numera lika inbitna norrskensälskare som jag är 👌

Vi fick till uppgift att boka restaurangbesök här i stan till dom skulle komma tillbaka. Så när dom kom till stan gick vi till restaurangen och där blev vi bjudna på maten av vännerna💕Jag vill helst inte lägga ut mat på bloggen men denna maten var så gooood ...mums. Yvonne o Jakob valde själva vilt såklart, när dom nu fick chansen så att säga. 
Vi har umgåtts intensivt dessa dagar också som dom varit här. Jakob har även köpt sig en ny drönare så han o Kjell har gått igenom allt eftersom vi har en likadan. Så det blev självklart en testflygning innan dom drog vidare på väg hemåt igen. Jag o Yvonne har haft i uppgift att märka drönaren och batterierna, och det är bra så vi skiljer batterierna åt som ser likadana ut😄Kjell har en röd och Jakob valde en vit. Nu är våra män glada drönarägare.
En sista bild tillsammans för denna gången. Nu önskar vi dessa 2 fina en trevlig resa tillbaka och vi ses förhoppningsvis i Februari när vi alltid åker ner till Kista mässan och SY-mässan.

Tack besöket goa vänner säger vi
På morgonen har jag ätit frukost som jag fått tipset om som ska lindra värk som jag har.
Nyponskalsmjöl i fil...få se resultatet efter 1 månad...vad som händer.

11 kommentarer:

  1. Det blir mycket Tackande men så är ju vi svenskar ett Tackande folk hihihi Vi är väldigt tacksamma för all tid ni tog er med Allt som uppstod under resans gång😄
    Nyponskalsmjöl, spännande att följa hur det kommer märkas. Lycka till
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart vi finns till för er när det krisar...det har man väl varandra till. Jo jag tycker också att det ska bli spännande med nyponskalsmjölet :) Kramizar

      Radera
  2. Bloggar förenar, så trevligt.
    Norr sken är något som framförallt min kvinnliga ägare vill se, åtminstone pratar hon mer om den än min manlige ägare.
    Min manlige ägare pratar mer om att köpa en drönare, så då får de göra resan upp till er, Kjell hjälper till med drönaren och min kvinnliga ägare får se norrskenet :)
    Kram till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen sant :) Norrsken är väl en sån sak som man vi checka av på ens önskelista :) Haha låter ju kanoners ju...kom upp till oss så tittar vi på norrskens och så köper ni en drönare. Detta ser vi fram emot :-)) Kram

      Radera
  3. Ser ut som ni jämt har det trevligt på edra träffar!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så Rolle, vi trivs jättebra med varandra. Vi har alla 4 likadana intressen....och det är just det som är det bästa:-) Kram till er

      Radera
  4. Norrsken har jag aldrig upplevt live varken uppe i norr eller här nere, men det finns de som sett det här nere. Jag har bara sett foton. Underbart med husbilsvänner. Nu hoppas jag verkligen att nyponskalsmjölet ska funka på dig också, kanske får du ge det mer tid än en månad. Jag håller tummarna. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Norrsken är ju nåt som faschinerar, och det även mej som bor här uppe där vi ser det lite då o då. Ni får komma uppöver hösttid när det mörknar ute...då kan ni se norrskenet om ni har tur.:) Jo det är så trevligt att man lär känna så många fina husbilsmänniskor och sen blir vänner. Ska bli kul att se hur detta funkar med nyponskalsmjölet funkar o jag vet att jag får ha tålamod. Kram till er

      Radera
  5. Vad mysigt med träff med goda vänner.

    Ha en mysig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Norrsken var otroligt länge sen jag såg och det lär nog dröja ett bra tag till... Men det var så häftigt. Visst är det roligt med besök av goda vänner. Och tänk att det är bloggandet som gört .Det är också häftigt!
    Kram

    SvaraRadera