måndag 1 oktober 2018

Hockey o helg med vännerna

Vi hade sedan ett tag tillbaka bestämt att vi skulle ha en helhelg med  våra vänner i Skellefteå. Vi åkte lite före vännerna och var glada att vi inte kom precis bakom dessa kolonner av vindkraftverk som var på rull och skulle levereras uppe i markbygden in i landet för utökning av den befintliga parken. Dom är ju rätt så långa😁Vi var glada att vi körde söderut då o på motsatta sidan. 😝
Det var rätt lång del som skulle ut på E4:an
 Vi gjorde dom ärenden vi skulle göra när vi kom till stan sen parkerade vi husbilen vid Skellefteå Camping. Det var lite kyligt i luften och blåste men skönt att sitta under filten då 😄👍
Vi är i Hockeystan och vi skulle titta på vårt hockeylag Skellefteå AIK - HV71.
Vi blev fler o fler som anslöt till campingen för att må gott i det fina vädret.
Våra vänner anslöt ganska snabbt ändå efter oss.
Vi har mått så gott i det fina vädret och jag måste såklart ut och fota den vackra himlen.

Receptionen till vänster och del av servicehuset till höger.
Vitbergsbacken bakom oss.
Ut med cyklarna för att ta en tur ner på stan. Här blev vi bjudna på fika av Anders o Karin.👍
När vi gick genom campingen mot ishallen gick vi förbi detta fina ekipage 😄Det finns verkligen lite olika husbilar.
Vi beundrar och fotar denna och sen fortsätter vi ner till ishallen för att äta lite lunch o sedan sätta oss på plats för att titta på matchen.
Över 5.000 besökare var vi.
C-more sänder ju alla dessa matcher och det var kameramän precis nedanför oss och gick bland publiken.
Matchen förlorades efter en jämn match men förlust på straffar eftersom det blev förlängning. Man kan ju inte vinna jämt 😆
Vi hade kvar vårt bord i restaurangen hela matchen och en kaka till kaffet serverades under pausen.
Jag o Kjell tog oss en morgonpromenad dagen efter ner mot stan. Det var så fint väder och det är skönt att röra på sig.

Började vända om tillbaka till campingen när vi tittat klart, för nu väntade frukost i husbilen😄Vi har haft en skön och avkopplande helg tillsammans alla 4.
            Anders o Karin                                                                         Kjell o Deciree

1. Ingemar blev i alla fall glad....han hejar ju på HV71 :)) Trevligt att träffa vänner. Vi har också haft några soliga dagar, men i skrivandets stund öser regnet ner.

1. Haha va bra att han var nöjd :) Jo det är kul med vänner och lika intresse ang husbil. Just i mitt skrivandes stund öser regnet ner här också. Kram till er

2. Det går lite trögt för ”våra” hockeylag just nu. Men det är ju lång väg att vandra innan det börjar gälla något större.
    Kram till er

1. Precis...det är inget stress så det är rätt härligt att bara sitta och njuta av en match. Som du säger än är det inte slutspel :)) Kram

3. I början av 70- talet lastade jag Ishockeysarg i Skellefteå och drog ned till Småland med.

1. Va? Lastade ishockey sarg...hade varit kul om du berättade mer om det :)

4. Härlig helg då ni både umgåtts med fina vänner och sett hockey.
    Själv är jag inte så hockeytokig men jag har haft perioder då jag intresserar mig mer.
    Nu är det dock länge sedan.

Ha en härlig dag!
    Kram

1. Jo det var en bra helg o nu kommer snart en ny, veckorna går fort. Kram

5. Vilken härlig helg tillsammans med vänner!