torsdag 21 februari 2019

Buss till Umeå

Det gäller att vara snabb 😂
 Hem från Stockholm, tvätta alla tyger jag köpte på Sy-mässan vända om i dörren ta bussen till mina finaste Söner💞 och vackra barnbarn😍😍
 Lilla söta Amanda hämtade mej, hennes farmor med sin pappa vid bussen i hel outfit som jag sytt till henne. Oj så fin hon var...dessutom i dom rosa fina skorna som vi köpt till henne....lilla godisbiten.
Sen hade jag såklart med mig en ballongkeps som jag sytt till henne. Hon verkade gilla den för den är ju så mjuk och skön. Tänk att jag lyckats med storleken också runt hennes lilla huvud, den satt perfekt😄👌


 Vi gick sen och hämtade äldsta barnbarnet Benjamin på förskolan också. Till honom hade jag också lite småsaker som vi köpt för det ska ju vara rättvist😍Här fick han en keps av vårt hockeylag, och sedan fick jag också ett fint guldpaket av dessa 2 små....så fint guldpaket som han hämtade direkt för att ge mig, det blev en försenad födelsedagspresent. Tuuusen tack igen fina barnbarn💖
 Snygg Skellefteå AIK supporter här😘
Vi hade kalas och bakade chokladbollar också tillsammans. Benjamin hade längtat att få baka hans favoriter tillsammans med farmor. Det var såååå mysigt. Det gäller att hinna med allt när jag bara var hos dom halva dagen och sedan blev jag hämtad av våran yngsta son för att åka till Ikea och sedan sova över hos honom. Jag vill ju träffa alla så mycket jag kan när jag bara är där en dag.
 Dagen efter jag kom till Umeå med bussen så var det dags att åka hemåt igen. Först skjutsade jag sonen till jobbet och fortsatte sedan hem mot Piteå med sonens bil. Efter vägen mot Umeå visste jag att det varit en massa renar på vägen när bussen swishade förbi och tror ni inte att dom stod kvar på samma ställe och slickade i sig saltet. Tur det var lite bilar efter vägen så jag kunde bromsa in o krypa förbi renarna och fånga dom på bild.
 I går kväll kunde Kjell hjälpa mig att sätta upp min fina verktygstavla som jag köpte på Ikea. Jag ville verkligen ha bort allt från klippbordet så jag kunde rita av mönster utan problem. Kjell hade varit och köpt ett stativ från Jysk till mej medan jag var i Umeå och så han hade satt rullen med mönsterpappret på stativet😄Superbra var detta att kunna styra upp allt i sy-rummet👌
Smålådorna funkade jättebra till småsaker. 

9 kommentarer:

  1. Det blev en intensiv dag för dig men du hann ju träffa alla.
    Så skönt att få så fin ordning där du sitter och klipper så du hittar allt och inget är i vägen.

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen en snabb resa till familjen och tillbaka hemåt igen. Jo jag är jättenöjd och det är så roligt att ha lite undanstädat på bordet när man packat undan allt på rätt plats...annars under mitt jobbande vid manskinerna kan det vara rätt stökigt. :) Kram tillbaka till dej

      Radera
  2. Vilka söta barnbarn du har och vad duktig du är på att sy till dom. Så fin Amanda är i sina kläder. Härligt att träffa dom och mysa lite. Bra i syrummet och visst är det skönt att ha lite ordning på allt det blir mycket lättare då. Trevlig helg och kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom små är mina och våra såklart ögonstenar. Jag tycker att det är roligt att sy till dom små fina sötnosarna så länge dom vill ha Farmorsytt :)) Det var riktigt härligt för hjärtat att få träffa dom sådär mitt i veckan....däremot gillar jag inte bussresan dit. Det är trångt och mycket folk på dom där bussarna...men vad gör jag inte för mina söner och dom små. Jo jag är nöjd med syrummet o kul med ordning mellan sömnaderna.:) Trevlig helg tillbaka till dej

      Radera
  3. Vilken härligt kvalitetstid ni fick tillsammans ��
    Ja Kjell han är en händig karl ����✂️��
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det fick vi verkligen 😉Kjell är duktig fixar åt mej 😘👍Kramar tillbaka

      Radera
  4. Vilken trevlig dag ni fick tillsammans. Vad duktig du är på att sy, så fina kläder till de små. En duktig man oxå, vad kan man mer begära...

    Jag slår ett golfslag för dig oxå!
    Kram från ett soligt Spanien!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo verkligen supertrevlig med söner o barnbarn.Tack snälla 😘Dom är mina söta testpiloten 😆Testar o syr nya modeller till dom❣️Min Kjell är också bra på att fixa till åt mej o detta blev hur bra som helst. Absolut gör det Ulla 🤗Det blir kanoners det. Ha det fint i Spanien

      Radera
  5. Trevlig utflykt och att träffa barnbarnen. Sötnosen var riktigt fin!! Så fint Kjell gjort tills du kom hem!!

    SvaraRadera