lördag 13 april 2019

Lite drömmar

Godmorgon😄HĂ€r sitter jag tidigt i ottan sjĂ€lv och drömmer lite. Jag Ă€r tidigt uppe för att jag för det första Ă€r vĂ€ldigt mogonpigg som kĂ€ra maken inte Ă€r 😂.DĂ„ Ă€r det bra att kunna göra ett blogginlĂ€gg sĂ„ jag inte stör honom som vill ha lite skönhetssöm nĂ€r han Ă€r ledig. Dessutom Ă€r jag sjuk just nu och Ă€ter penicillin och den vill jag ta tidigt pĂ„ morgonen sĂ„ det börjar ge med sig lite med min astma.

Började sitta och blĂ€ddra i dessa böcker nu pĂ„ morgonen...den till vĂ€nster "Husbil genom Europa" kom Kjell hem med till mej nu nĂ€r jag Ă€r lite risig sĂ„ jag skulle fĂ„ drömma lite, han Ă€r för snĂ€ll😘
Den andra Tysklandsboken den sitter jag och tittar i ofta...för Tyskland Ă€r jag fascinerad av och gillar verkligen deras stĂ€llplatser. Tyskland kan verkligen stĂ€llplatser tĂ€nk om Sverige förstod att det behövs massor sĂ„na nu ocksĂ„ nĂ€r antalet av husbilar har ökat. I den boken finns Ă€ven kartor vart stĂ€llet Ă€r jag vill besöka👌

Nu ska jag fortsĂ€tta att dricka mitt kaffe och kurera mig med denna mysiga lĂ€sning😄Ha en fin helg.

11 kommentarer:

  1. Hoppas du blir frisk snart, det Àr inte roligt att vara sjuk.
    Drömma sig bort en stund Àr inte alls dumt.
    Jag Àr ocksÄ morgonpigg, gick upp för flera timmar sen, dÄ blir det mycket dag att ta itu med..hihi

    Ha en skön Lördag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det blir jag nog med penicillinet:) Drömmar det lever man lÀnge pÄ det Àr sant. Jo jag vet att vi bÄda Àr morgonpigga, brukar tÀnka pÄ dej nÀr jag Àr uppe tidigt <3. Ha det fint vÀnnen. Kram

      Radera
  2. SjĂ€lva blev vi lite mĂ€tta pĂ„ södern förra Ă„ret. I Ă„r planerar vi att Ă„ka över Österboten upp till Tomten i Rovaniemi och sedan vidare, vart vet vi inte, kanske Treriksröset med mera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir vÀl sÄ nÀr man rest mycket Ät det hÄllet. Rovaniemi och tomten Àr fint fast finast pÄ vintern. Det Àr jÀttevackert uppöver hos oss i vÄra trakter sÄ ni hittar nog dom fina platserna.

      Radera
  3. Ja Tyskland Àr verkligen ett föregÄngsland för oss husbilar, perfekt att köra omkring i. Det andra boktipset fÄr jag allt ge mina Àgare som Äterigen ska Äka ner mot Europa.
    Sist men inte minst, krya pÄ dig!
    Kram till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo absolut att det Àr.:) Jo den var inte sÄ dum att blÀddra i nÀr man bara sitter ;-) Tack söta ni <3. Kramar i massor tillbaka till er.

      Radera
  4. Morgonpigga vÀnnen hihihi det Àr skönt att vara morgonpigg, det Àr dÄ man fÄr som mest gjort (sÀger jag som gÀrna till klockan 8) Han Àr gullig Kjell som ser till att du har lite att lÀsa nÀr du har blivit sjuk.
    Krya pÄ dig Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo dagen rÀcker lÀngre och jag hinner en massa saker speciellt nÀr man Àr frisk;-) Jo det var gulligt att han kom hem med en inslagen present till mej <3. Tack vÀnnen och Kramizar till er bÄda

      Radera
  5. Finns mycket att lÀsa, begrunda och drömma om. Tyskland Àr absolut en av vÄra favoritlÀnder. DÀr finns sÄ mycket att upptÀcka,bara man lÀmnar Autobahn. First class-böckerna ger mycket bra information. Jag har lÀst dem och har mÄnga frÄn Europas olika lÀnder. Verkligen bra inspiration frÄn dem. Krya pÄ dig! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns det absolut, och jag gillar verkligen min Tysklands bok👌Jo det kĂ€nns som du sĂ€ger att man fĂ„r massor inspiration frĂ„n dom☺️👍Tack snĂ€lla du ha det fint ni bĂ„da😉

      Radera
  6. I alla fall tittar jag nu nĂ€r jag Ă€r lite krasslig😉

    SvaraRadera