måndag 29 januari 2024

Vårt hus i Umeå

Vi köpte en fd förskola när vi flyttade till Umeå 2021. Här hade såklart folk bott före oss så huset var omgjort till en 3-rummare.
Köket som fanns  här var inte kul, det var sneda dörrar och väldigt dåligt byggt.
Köket var det första vi gjorde om när vi flyttade in i detta huset.
Jag var väldigt velig om hur vi skulle ha det för att trivas länge och vilken färg?? medan min gubbe ville ha vitt...det hade han bestämt direkt :-)) Och vitt det blev till slut när jag gav med mig 😅

Såhär blev det efteråt.
Det blev nytt köksbord också som man kan göra större när vi är hela familjen.
Vi tog bort dom överskåpen som var och satte bara vägg där och lampor. Jag är supernöjd att jag fick en stor plats att baka på när jag vill och som jag drömt om.
När jag sedan fick lägga till väggen med det brunguldiga som jag hittade när jag googlade på nätet blev fint ovanför arbetsytorna. Kanonbra med lite guldhandtag o gulddiskho till det 👌
Med hjälp av våra söner så sänktes taket och sattes in spotlight 👌
men även golvet byttes ut mot ett ljusare.

Men spottarna satte vi bara i en rad ovanför diskbänken.👍

Sen blev det även ett hörnskafferi som byggdes av 2 st hörnskåp. Han är duktig min gubbe 💗och jag fick det jag önskade.

Nu är vi nöjdare än någonsin över vårt nya kök 😍😄

4 kommentarer:

  1. Roligt att se bilderna från hur det såg ut i början, hade glömt bort det. Nu har ni verkligen ett fint fungerande kök och hörnskåp. Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var därför jag la ut bilderna här för att ha kvar dom hur det såg ut före och nu efteråt :) Det känns jättelyxigt om än köket är litet men det funkar för oss. Kramiz

      Radera
  2. Så mysigt och fint ert kök blev och bra med en händig man som fixade hörnskafferiet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det blev lite skillnad. Skafferiet behövdes inte så mycket övertalan :) Det är en perfekt förvaringsskåp.

      Radera