fredag 27 september 2024

Taket tvättades på husbilen och fotades inne :) sen rullade vi

Det är roligt att tvätta husbilstak när man ser skillnaden tycker gubben.....men lite mycket dynga var det nog ändå på taket. Tur att det gick att tvätta bort 😰 men det tog några timmar.

Så fruktansvärt hur det kan se ut när man inte kommer sig upp på taket och kunna tvätta det. Tak behöver också kärlek 😍


Förebild


Efterbild


Förebild
                                

Efterbild 😍
Han fick till det riktigt bra gubben min 😁

Jag fotade också såklart inne i bilen innan städningen. Tog genast bort det draperi som hängde vid sängarna för det var inte ens mörkläggande så jag tänkte att det ville jag ha gjort direkt i alla fall.


Dom gamla draperierna ovan
Hade 2 bitar kvar som jag sydde ihop som funkar som draperi för natten. Nu är det klart och sängarna bäddade så nu drar vi 😄


Så in med dom saker som behövdes för några dagar så vi klarar oss så kommer resten sen. 😁👍 Kjell jobbade helgen när vi köpte den här bilen så därför blev det inte mer än tvätta den som gjordes, och lite småfix med annat och när han gick av det skiftet så drog vi direkt.

Vi hamnade första natten vid: Rundviks båthamn


Vi hade en fantastiskt trevlig dag/kväll där. Vädret var så bra och vi njöööööt.

Solnedgång är occkså nåt jag faschineras av det är så vackert.


Månen visade sig också från sin bästa sida och var helt magisk.

Sen kom ett litet norrsken visade sig och försvann lika fort 😏
Men det är så fint om än det är litet 😁

Medan vi satt ute och myste under filtar så tyckte nog Tyskarna att det var liiite för kallt för att vara ute, Vi var rätt ensamma där i mörkret 😂

Första natten brukar inte alltid gå så bra för mig när det gäller sömnen men vem bryr sig när jag äger en husbil igen😆 😂 Kokade kaffe o satt mig för att njuta av utsikten framför husbilen. Sååååå mysigt.
När Kjell vaknat så gick vi ut och åt frukost vid vattnet.
Min solhatt har också fått tillbaka sin plats 😁

Så rogivande det är vid vattnet.


På morgonen ville vi såklart se om markisen fungerade och det gjorde den...vilken tur 😆 Allt måste tittas igenom en extra gång när man köpt nygammalt igen.

Vi såg att lyktorna på bilen var lite mjölkade och inte fått någon kärlek på ett tag, så Kjell började att polera för att se om det gick att få till....meeeen vilken skillnad det blev som nya igen.


Jag har haft problem att lägga in bilderna här på bloggen så jag får fortsätta att titta vad det kan vara som bromsar...😞 Men resan fortsätter.

1 kommentar:

  1. Väldigt intressant med före -och efterbilder...hårt arbete lönar sig!😉
    Hälsningar från en nygammal läsare...

    SvaraRadera