tisdag 8 oktober 2024

Granö Beckasin

 Nu har vi kommit fram till Granö Beckasin som är så omtalat.

https://granobeckasin.com/boende/fagelnasten/ du kan tex bo som fåglar i fågelnästen som dom kallar det.

Du kan även vandra här.


Här fick vi plats med egen brygga. Vädret var mulet och inte så mysigt när  vi kom.
Men det gick bra att sitta där ändå, och trevligt var det när vi kunde dricka kaffe där.

Vi tog en promenad i skogen igen 😏 Det gäller att passa på att vara i skogen och känna lugnet. Däremot var det dåligt uppmärkt i skogen och det var dom som kom tillbaka samma väg o inte hittade slingan dom tänkte gå.
Vi tänkte att vi börjar att gå mot kärleksstigen....vad nu det var för kärlek med den stigen 😕

Dom hade väl kunnat skriva en skylt att detta var kärleksstigen med en massa fågelholkar? om det nu var det dom menade med den här stigen 😂 Fågelholkarna hade egna namn för vi hittade en som stämde med vår sons namn.
När vi var högre upp så hittade jag en glänta jag kunde se vattnet ifrån på höjden där vi var. Fin bild med alla gula nyanser med grönt som är i naturen just nu.

Sedan blev det nyanser i grått när vi gick längre in i skogen...men mysigt ändå att få gå skogspromenader.
Tänk att bo såhär vackert.

Att sova över i dessa stugor skulle jag inte våga trots alla järnbalkar dom satt upp dom på 😰


Jag är uppe tidigt som vanligt för jag älskar tystheten med lugn på morgonen i min ensamhet.  Solen började gå upp och sen blir det frukost på bryggan.

Efter den mysiga frukosten vid vattnet på vår egna brygga var det dags att rulla hemåt. Efter 4 nätter som det blev och längre än vad vi först planerat att vara borta, vi har ett jobb att sköta också så det var bara att pinna iväg hemåt 😄

4 kommentarer:

  1. Där hade ni verkligen mysigt och med den härliga morgonen på bryggan. Kramizar

    SvaraRadera
  2. Vilket läckert ställe. Jag var tvungen att googla på Granlo Beckasin och se var det låg!

    SvaraRadera
  3. Margareta Lillvik8 oktober 2024 kl. 22:53

    Så mysigt med skogspromenader. Här är så mycket att göra med provtagningar och läkarbesök mm, så jag hinner inte med att läsa bloggarna. Vilket härligt ställe ni hittat.

    SvaraRadera
  4. Ser trevligt ut trots att det var lite grått. I teorin hade jag gärna bott i en av de där stugorna men egentligen så är jag alldeles för höjdrädd. Tror inte jag kunnat sova alls faktiskt.

    SvaraRadera