tisdag 2 juni 2026

Gekås, Stockholm maraton -26,Partille ställplats och färja mot Danmark. Kolding ställplats

Vi är lite nördiga när det gäller Ullared och Gekås varuhus 😂 såklart måste vi svänga dit. Vi började med att tvätta fonten och framrutan på husbilen direkt.

Den är så superfin denna husbilstvätten som har. Sen parkera husbilen och promenera upp till varuhuset.


Det är helt otroligt vad mycket folk som handlar här och vilka kassor, köer och pengar dom håvar in varje dag.
Kjell fick ett par fina Sketcher slip in av mig i för tidig födelsedagspresent och ett par seglar gummistövlar.
Lördag var dagen när vår son skulle springa marathon i Stockholm, självklart sitter man klistrad framför tv:n då o hejjar. Han hade verkligen otur och fick kramp i benen redan efter 2 mil men var envis och kämpade på och tog sig i mål. Så stolta är vi över honom 💕
Här hade han sin blivande fru som stod och hejjade på honom och gjorde ett bra jobb hon också att ta sig överallt och puscha honom att kämpa på.💞
Grattis till din välförtjänta medalj.

Dagen efteråt började vi rulla lite mer neråt i Sverige. Vi hamnade på en lugn och fin ställplats i Partille. Här kunde vi bara vara och invänta morgonen när vi skulle åka färja över till Danmark

Vi vaknade på morgonen i regn.
Framme i tid och vi kunde stå och vänta i lugn och ro.
Min man hade fixat premium åt oss. Det innefattade att vi fick rulla på först, rulla av först 😁men öven avbeställningsskydd 2 timmar innan avfärd. Vi fick dessutom ett fönsterbord bokat åt oss vid frukosten.
Detta uppskattade jag.
Lite trist att man inte ser så bra ut genom dessa fönster på färjorna.


Det var en del öar som hade små hus och fyrar på som var så söta och som susade förbi utanför fönstret.


Vi var inte många husbilar på denna resa utan mest personbilar



Nu är det dags att rulla ut och åka vidare mot Kolding i Danmark där vi hittade en superfin ställplats.



Ojojoj så fint här var. Vi sa att här var det nytt och fräscht
Servicehuset

Flera toaletter med egen dusch...helt otroligt fint.



Nu har vi tömt och rullar vidare

4 kommentarer:

  1. Koldings ställplats ser då väldigt fin ut. Gabbe gjorde ett bra marathon med sin krampkänning i flera mil. Dessutom såg han oförskämt pigg ut när dom kom hem och dagen efter. Ser fram emot nästa år att ha dom här.
    Kramizar och ha en fortsatt fin resa ner genom europa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo den var verkligen fin och fräsch. Jo jag sa att vi var väldigt imponerad över hur han kämpade sig fram...släktar nog på mig när det gäller envisheten :-)) Så dom har bokat hos er...gulle er som låter dom sova hos er. Ni är bäst kära sis. Tack fina du. Kramiz

      Radera
  2. Ullared har jag bara besökt en gång men minns hur stort det var. Tänk att jobba där och kunna visa kunderna vart alla varor finns.
    Vilken duktig son du har, en sådan kämpe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är stort och det är kul att vara där. Min man gillar den massor för han kan fynda fina saker :) Tack snälla, Jo han är duktig och envis som stryk...som mej ;-)

      Radera