lördag 27 december 2014

Julen -2014 är över.

Julen 2014

I år har vi börjat med en ny tradition. Gabriel, jag o Kjell, gick o fikade tillsammans med sonen Gabriels kompis Gustaf och hans mamma Marianne dagen före julafton.. Det var så trevligt att vi bestämde oss för att göra detta till en tradition varje år:) Tack för årets fika tillsammans kära ni:-)
Marianne och Gustaf.

Julafton blev väl inte riktigt som vi hade tänkt oss...i år.  Men trots att vi bara blev 3 st på julafton så blev det riktigt bra ändå:). Vi spelade Wii tv spel...så jag hade problem att fota:-))
Suddig bild men det syns väl hur dom jobbar med kontrollerna:-)) haha..vi såg på Kalle Anka, delade ut julklapparna till varandra och åt god julmat. 
 Vi hade ju varandra ...det är den bästa julklappen för mej:)

På julaftons morgonen hade vi julstrumpe öppning. Jag fick en sockervadds maskin:-)) Jag som älskar sockervadd...bara socker...men gud så gott det är:-)
Man låter maskinen snurra o värmas i 5 minuter först. Sedan stänger man av den och fyller på en skopa strösocker, sedan fyller man på en skopa till. Efter en stund ser man hur det börjar tråda sig och då kan man börja snurra pinnen...och vips...så har man en stor sockervadd.

 Glöggen gick hårt också. Det är så gott med blossa alkoholfri. Den är godast...enligt mej :)

Juldagen kom även Christoffer och Jonna hem till oss. Gabriel visade sin nya julklapp för storebror. En armbands klocka som är synkad med mobilen. Den som skulle bli årets julklapp:)

Här öppnar Jonna sitt första paket. Hon såg lite klurig ut. Hon förstod att det skulle vara en söt grej i paketet:-) Hahaha
 När jag nu ska bli farmor så..hittade jag denna tröjan..med en baby som kikar ut:-)....Än finns det plats för vårt barnbarn att växa i magen, innan tröjan blir för trång:)

Julen blev bra trots sjukdomsbortfall o min egen astma gurgel jul. Jag fick så många fina julklappar av mina söner och av mina föräldrar....och sockervadd maskinen såklart:) Tusen millioners tack för alla fina paket kära familj.

Sen har vi hunnit med att umgås lite med Jonnas föräldrar o bror. Alltid trevlig när dom kommer och hälsar på, över en kopp kaffe och lite hembakat:-)



4 kommentarer:

  1. Ser att ni haft en trevlig jul med nära och kära!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ni har verkligen firat jul,men många klappar och umgänge! Ha det fortsatt bra!! Elisabeth

    SvaraRadera
  3. God fortsättning.. Var hittade du tröjan som Jonny fick?
    Kram Carina C

    SvaraRadera
  4. Låter som en skön jul tillsammans med familjen. God fortsättning

    SvaraRadera