onsdag 3 december 2014

Mer belysningar i stan.

Det var som jag misstänkte:-) Att övrig belysning runt stan skulle tändas när det blev skyltsöndag och 1 advent:) Oj vad dom är fina våra ljus glimtar:-) 

Piteå kommun parkenheten fick iden 2008 att tillverka en lysande nyhet varje advent. 
 Här är snögubben: Som heter Bosse .
 Våran fina ängel: Hon heter Erika.
Detta ljuset är nytt för i år -2014: Han som tillverkat denna skapelse har döpt denna efter sin mamma: Elisabeth. Det är så mäktigt stort. Har ni sett Kjell stående i mörkret bredvid. Då ser ni storlekarna på alla fina belysningar.
Vårat stora träd mitt i stan med alla alla lamper. Det är sååå mäktigt:)


6 kommentarer:

Lennart sa...

Mycke ljus i mörkret!

Kram

Rolle o Carina sa...

Vacker tid med allt ljus i träden!
Snart vänder det,Yippie :-)

Ha det gott/Kram

Matts Torebring sa...

Detta gillar jag även om jag tycker det skall vara vitt sken. Jag har lite färg jag med. Kram

V-backen sa...

Kul när man anstränger sig och skapar unika ljusprydda figurer.

JoY sa...

Inga dåliga grejer som är uppsatta, jättefint. Bra att du nämnde Kjell i mörkret annars hade jag inte sett honom, fast jag tittar just nu i mobilen.
Kramiz

Kors och Tvärs sa...

Så otroligt fina ljusfigurer!
Kram

Skicka en kommentar