tisdag 3 mars 2015

En tur till second hand butiken

Idag var jag lite sugen att åka till vår nya Second hand butik, PMU.  Mina söta föräldrar hakade på.
Ville köpa lite mer glas att etsa på...och prova mig fram lite mer. Då är det bra att köpa billigt om det inte skulle bli riktigt som jag tänkt mig:)

Det var så massor med folk när vi kom in i butiken. Alla var shopping sugna. Så jag plockade på mig
lite ...sedan gick vi o fikade, jag och min föräldrar. När vi hade fikat klart var det betydligt lugnare vid stället där jag ville titta...på glas och skålar bl.a.:) Tur var väl det:)) Så det blev lite som fick följa med mig hem.
Detta blev dagens fynd. Lite nya färger i husbilen kanske? :) Glasen köpte jag för att etsa lite på, men nog hann jag krascha ett av dom i disken...klantigt....eller så var det sprucket redan o jag såg det inte. Jag betalde 75 kronor för allt :-) Det var billigt....med tanke på att en likadan blom bukett kostar 50 kronor på coop. Jag betalade 5 kronor för denna buketten ;-)

Tur att dom var billiga:-)) Och framför allt att jag gjorde en god gärning och köpte för att återanvända:) Det var väl det bästa:)) Jag gillar när jag kan fynda så här, o samtidigt göra en god gärning. Synd bara att alla inte tänker så...Det finns så många som gärna inget vill betala för det dom handlar...jag kan gärna tänka mig att betala lite extra...som jag också gör många gånger.

6 kommentarer:

  1. Vilken fin Second Hand butik ni har. Så fint uppställt och prydligt, det var länge sedan jag såg. Vilken fin bukett och vas det blev.

    Jag har också på idell basis jobbat i en Second Hand butik, tills jag tröttnade på alla smutsiga kläder och kaffefläckar på dukar. Vilket jobb de utför. Hämta, diska, tvätta och exponera allt. Kram & Lycka till

    SvaraRadera
  2. Dom butikerna ser jag tyvärr sällan i Spanien, just idag önskar jag att några second hand glas fanns till hands till middagens Mango-glass dessert, ditt fynd var jättefina!

    SvaraRadera
  3. Jag har en second hand butik ganska så nära. Tittar in där mellan varven och alltid kan man göra något litet fynd.
    Ha en toppendag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Rose-Marie i Rosvik4 mars 2015 kl. 12:29

    Kul! Det passar ju fint med lila mot allt grönt i husbilen :)

    SvaraRadera
  5. Rose: jag planerar faktiskt färg ändring i husbilen,..så det gröna kommer bort...tro det eller ej :-) Måste förklara..så ni inte tror.jag är färgblind...haha

    SvaraRadera
  6. Rose: jag planerar faktiskt färg ändring i husbilen,..så det gröna kommer bort...tro det eller ej :-) Måste förklara..så ni inte tror.jag är färgblind...haha

    SvaraRadera