söndag 13 september 2015

Lingon dags.

 Helgen här uppe hos oss har varit en fin helg. Mycket med sol. 
 Vi har idag varit och plockat lite lingon med våra söta vänner. Vi hade så fint, varmt och soligt väder. Visst vill man passa på att vara i skogen...och umgås samtidigt:)) Så trevligt.
1,5 hink plockade vi idag. När vi kom hem rensade jag, och sedan gick vi till mina föräldrar med lingon. Dom blev så glada. Vi har gjort dagens goda gärning:)

Mina föräldrar har dessutom firat sin 56:e bröllops dag i helgen. Den dagen har vi firat med dom. Oj vad jag är imponerad av dom som klarar att vara tillsammans så länge...som mina föräldrar. 
Det är väl ändå kärlek:-)

8 kommentarer:

  1. Lingon är bara så underbart gott!
    Ännu godare med så lång Kärlek ����

    Ha det gott o njut.....Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, en hel hink med lingon som jag älskar, speciellt rårörda. Plockat de små röda godbitarna har jag nog aldrig gjort av någon anledning.

    SvaraRadera
  3. Jag hade tur och fick 10 liter lingon av min pappa härom sistens.
    Men wow gifta i 56 år, så underbart!
    Ha en skön dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Jag får köpa en 5 kg hink från Önos, det räcker för oss. Men duktigt jobbat av er. Kram

    SvaraRadera
  6. Så härligt med en hel hink lingon! Blir gott sylt! Inget är som det hemkokta. Dessutom umgås med vänner. Kan väl inte bli bättre. Ha dé gott!Elisabeth

    SvaraRadera