torsdag 21 januari 2016

Symaskinen gör sitt jobb:)

Vi har fortfarande jätte kallt här uppe i norr. Vad gör man när det är så kallt? Ja inte går jag ut inte...helst inte :) Då är det rätt så trevligt när kära maken kommer hem med en jättegod semla :-)
 Men mums vad den smälte i munnen :)) Inte gör det nåt att det inte är fettisdag ännu :) Varför ska man vänta när man kan hinna äta många innan den dagen :)) Träna får man göra när det blir varmare ute:)
Tror egentligen att maken firade att jag sytt honom en ny hockey tröja:)..hahaha
En rätt så nöjd äkta make har jag just nu. Roligt som bara den var det för mig också, som sytt den till honom. Att han blev så himla glad menar jag:) Det är betyg nog tycker jag.

Visst hann jag även svänga ihop en knytkofta av en 15 kronors fleece filt från Rusta också..till mej:)
När filtar är så billiga som 15 kr st, kan man testa sy en knyt kofta. Jag sydde dit en mudd också. Det blev riktigt skönt . Jag gillar lite färg på kläderna :) så därav denna röda. Nytt tillskott till samlingen av hemsytt.
I kväll har vi nu bokat fast vilka campingar vi ska bo på när vi åker till Kroatien i höst. Det är roligt att planera och att ha nåt trevligt att se fram emot. Sen får vi väl se om nåt ändras på vägen.

I morgon kommer en ny dag. Få se hur kallt det är då :)) Natti natti

11 kommentarer:

  1. Vad duktig du är, Kram
    Carina C

    SvaraRadera
  2. Du e så himla duktig på att sy!! Önskar jag kunde det oxå :)
    Vad blev det för campingar ni valde (lite nyfiken ;))
    Ha de gott i kylan Kram

    SvaraRadera
  3. Carina: Tack snälla :) Kram

    Varahusbilsresor: Tack snälla Nilla. Det är roligt att sy:) Vi har suttit och tittat och till slut valt: Camp Stoja i Pula, Camp Jezevac i Krk. Spelar nog ingen roll vart man står i Kroatien. Det är nog lika fint överallt :) Just nu är det bara -22 grader :-)) Kram

    SvaraRadera
  4. Kroatien låter spännande!
    Kroatien kan vi varmt rekommendera!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag har oxå tjuvstartat med semelätandet, första för någon vecka sedan.
    Gott var det!
    Du är så duktig med din maskin,önskar att jag var händig på det viset.
    Ha en superdag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Lennart: Jo vi tycker också att det verkar spännande:) Kram

    Millan: Visst är det gott med semlor :) Jag gillar dom. Tack söta...det är så kul. Jag syr när kroppen orkar:) Ha en fin dag själv söta du. Kram

    SvaraRadera
  7. Du är alltid så händig. En varm kram i kylan

    SvaraRadera
  8. Matts: Va gullig du är :) Tack, vi behöver en värmande kram i denna kylan ;-) Kram tillbaka

    SvaraRadera
  9. Blir så sugen på att sy när jag ser dina resultat.....men det får vänta till våren :)) Kram

    SvaraRadera
  10. Maggan: Du hinne nog när du kommer hem :-) ha det skönt på er resa. Kram

    SvaraRadera
  11. Vilka snygga tröjor. Dina knyttröjor är verkligen läckra! Hade jag haft symaskinen med skulle jag bett om mönster, men nu får det anstå. Kramar Elisabeth

    SvaraRadera