söndag 24 juli 2016

Smultronstället m husbilen, Pitsund

 Vi har haft en helt underbar helg med husbilen i strålande sol varje dag. 

 Några av våra husbilsvänner och Piteå vänner kom också med deras husbil. Dom parkerade deras husbil framför våran.
 På Fredag morgon åkte Kjell till jobbet. Våra vänner åkte till deras dotter på deras stuga. Så jag blev ensam kvar med min frukost :)
 När jag satt i husbilen och tittade ut mot vattnet, så blir man varm i hjärtat. Tänk vad lungt och fridfullt vi har det. Och vilken vacker natur runt omkring oss.
 Man ser båtarna nedanför husbilen...:))
 När Kjell kom tillbaka gick vi och vännerna ner på bryggan på kvällen, med var sin stol och en kaffekopp. Inte mår man dåligt då inte :))
 Dagarna har vi tillbringat nedanför husbilarna, vid vattnet.
Lite skugga behövdes ibland också. Vi hade 28 grader:) Hur skönt är inte det ? Speciellt när det blåser lite vid vattnet. Några andra Piteå vänner anslöt med deras husbilar också. Här kom Eva ner och surrade resmål med oss lite:)
 Kjell och Leif tog sig några dopp. Jag tyckte att det var för kallt...så det fick vara för min del.
Precis när vi skulle börja gå mot Piteå Havsbad hörde vi att fartyget som åkt förbi tidigare under dagen..., nu kom det tillbaka..denna gång var det utan timmer:) All trafik stoppades och bron öppnades.
Så här såg det ut tidigare under dagen.
 Vi cyklade och tittat runt på Piteå Havsbad. Vi var upp till Sky bar...där jag ialla fall aldrig varit till förut. Det var fin utsikt däruppe.

 Riktigt riktigt vackert var det här uppe:)
 Utsikt från sky bar i hotellet.
 Klockan var 22.30 här ungefär.
Idag har vi då åkt hem ...alla husbilar o vänner lämnade detta fina smultronställe. Men innan dess tog jag o Margot oss en tur tillbaka till Havsbadet och kollade in loppis som var där. Jag köpte en tunika och ett linne av Stina Jakobsson som jag gillar skarpt. Allt för 40 kr, och såg ut som nytt.

Superhärliga dagar har vi haft i glada vänners lag. Det kan man inte klaga på :)

8 kommentarer:

  1. Vilket underbart väder ni också haft. Låter skönt att sitta själv med frukosten ute i den vackra naturen
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är svårt att komma på, när vi sist hade en utesittarsommar som denna. Kram & Fortsätt och njut

    SvaraRadera
  3. Ser att ni njuter för fullt, kram

    SvaraRadera
  4. Så härligt det ser ut! Snart kommer vi oxå uppåt. Hälsningar från Polen!

    SvaraRadera
  5. Jättefina bilder du bjuder på och jag kan riktigt känna lugnet från eran fina plats. Visst var det där vi cyklade förbi och ni visade oss den. Fortfarande har ni ljuset på nätterna, mysigt. Längtar upp till norr igen hihihi
    Kramizar

    SvaraRadera
  6. Kors o tvärs: visst har vi det härligt:) Kram

    Lennart: visst är det så : kram

    Matts: Det är så sant. Men längtat efter det har vi :-) kram

    Susanne: Det gäller att passa på :) kram

    Freedomtravel : vi ser fram emot att träffas :) kram

    Joy: visst var det hit vi cyklade när ni var här. Det var längesedan...dag att göra ett nytt besök:) eller hur ? :) Kramiz

    SvaraRadera