söndag 28 maj 2017

Picassoskulpturen och Pitepalt

När vi står såhär med våra vänner njuter man rejält. Att man får börja morgonen med en kaffekopp ute i solskenet och värmen som redan är het på morgonen.
Varje dag har det alltid hänt nåt för oss och våra vänner. Här gör vi oss i ordning för en cykelutflykt.
Vi började göra oss i ordning för att cykla ut alla 12 personerna till Picassoskulpturen.
 Så Kjell och Bosse tog på sig var sin huvudbonad för det :)) Nä skojar bara...dom spexare båda 2 :)
 Bosse lånade min solhatt:)
 När vi kom fram tog vi fram picnickfilten och satt oss ner i den hettande solen.
 Hit kom även Claes...(om jag nu stavar namnet rätt) och hans Jenny. Några trevliga bloggare som vi träffade också här i Kristinehamns träff:)....
...innan dom cyklade vidare fotade dom oss alla. Det tackar vi för :)

Här i Kristinehamn är det så fint tycker jag:)

 Tulpanerna blommade så vackert.

 När vi sen kom tillbaka till husbilarna började koket av Pitepalten som vi skulle göra tillsammans.
 Kjell kunde först stå och riva potatisen med vår matberedare vid Bosse o Ankis husbil, eftersom dom har en omvandlare från 12 volt till 230 volt. Hur smidigt var inte det:)
 Sen stektes fläsket utomhus med ett gasolkök.
 Här är dom 2 trogna paltrullarnas händer som visas upp för fotografering. Bosse är född i Malmberget så därför gillar han palt o blir så glad när han får äta lite av den Norrländska delikatessen :)
Sen satt vi långbord och åt tillsammans. Här har jag tagit ett panoramafoto över där vi stod


Nu säger jag och Kjell hejdå till Kristinehamn för denna gången och denna träffen:)

4 kommentarer:

  1. Det verkar vara rena rama sommaren där ni är.
    Så härligt det ser ut.
    Fortsätt ha det fint!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Snygga huvudbonader på herrarna ;) Och jag förstår att det är smart att göra det där utomhus ... nu när jag vet hur det går till ;) Ha det fint! Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder ni har tagit, särskilt bilden när alla ni var samlade.. :) Måste varit en väldigt bra fotograf, haha.
    Sån härlig tradition ni har gällande pitepalten! Mina ägare var inne i lokalen och åt Thaiwook, gott men säkert inte som er pitepalt.
    Kör försiktigt och ha det gott i Prag!
    Kram

    SvaraRadera