måndag 19 november 2018

Amanda har fyllt 1 år

Igår den 18/11-2018 fyllde vårt lilla barnbarn Amanda 1 år !!
(bilden har jag lånat at sonen som fotade så fin bild på henne)
Fredag eftermiddag åkte vi igen för att träffa resten av vår familj i Umeå. 2,5 timme senare var vi framme hos vår äldsta son.
 Vi hann fram precis till mörkrets ingång...för då blir det otroligt svart ute. Jag gillar inte att vara efter vägen när det är så svart och innan snön lägger sig och gör vägarna lite ljusare.
 Vi hade bokat in biokväll för oss Harry Potter nördar 😂Som jag sett fram emot denna filmen tillsammans med yngsta sonen o maken.
 Grindewalds brott var film nr: 2
 Salongen var fullproppad eftersom filmen hade premiär i mitten av veckan.
 Vår son hade bokat biljetterna och på rad 5 och det var helt perfekt. En film jag verkligen rekommenderar till dom som vill se uppföljaren och fortsättningsfilmerna av Harry Potter och med lite nya karaktärer.

Vi hann med lite besök på stan också för middag tillsammans och lite fika på dagen när vi var och gjorde lite ärenden. Det gäller att hinna med allt 😄

Amanda har ju fyllt 1 år i helgen💝. Storebror skulle klä sig i sina favoritkläder inför kalaset, bilkläder som jag sytt för ett tag sedan och som blivit riktiga favoriter för honom...sötnosen 😘Då har man lyckats då han till o med vill ha mössan inne 😂💞. Amanda hade också en klänning och tights som jag sytt till henne.
 Storebror provade en snabbis mina kläder jag sytt till honom inför kalaset...för att snabbt sen byta kläder tillbaka till bilkläderna 😂😘
 Amanda provade också sina kläder jag sytt till henne 💝

 Tårtan hade deras pappa gjort till Amandas dag. Den var verkligen jättefin och supergod 👌
 Farbror till Amanda kom också med paket. 
  Det var en bra present till henne och hon gillade hela den stora burken med klossarna.😍

 Sen var det dags för födelsedagsfika, hon var jätteglad och klappade händer när vi sjöng för henne.

 En fin liten sötnos som fyllt 1 år. Tänk vad tiden går fort...(lånad bild av sonen)
 Vi startade i tid för att hinna så lång som möjligt för att hinna innan mörkrets ingång igen...eftersom vi har en bra bit att köra så ville jag att vi körde i tid.
Vi hann precis hem till stan innan det blev alldeles svart ute....och glad var jag för det. En trevlig helg åter igen har vi haft med vår fina familj.


10 kommentarer:

  1. Trevligt,ja dom växer fort dom små!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo verkligen, det ser du själv när er lille växer☺️ Kram

      Radera
  2. Ta vara på tiden, det går så fort!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi försöker verkligen göra det 😘 Kram

      Radera
  3. Hurra, hurra, hurra för lilla Amanda.
    Tänk att hon redan är ett år.

    Kram och ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för hurraropen vännen för vår lilla sötnos. Jo tiden går verkligen fort.. kram till dej

      Radera
  4. Jisses har det redan gått ett år....tyckte det var i somras som du sa att ett nytt barnbarn hade sett dagens ljus. Grattis till lilla sötnosen. Vad roligt att de gillade kläderna du sytt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det helt otroligt vad fort tiden går 😖 Tack snälla för gratulationen. Jo jag är glad att både barnen o föräldrar gillar det jag syr😘

      Radera
  5. Tänk vad tiden går fort. Ni hann verkligen med en hel del under denna helgen och att återigen få umgås med nära och kära
    Kram till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nog så fort. Visst är det trevligt att vi han med allt i helgen o ha trevligt med våra nära o kära 😘Nu ses vi inte förrän till jul.

      Radera