torsdag 29 november 2018

Julen är snart här// mumin flyttade in

 I morse satt jag och njöt av resultatet av adventsstädningen kvällen före. Ett ljus tänt och en jullykta med snö som rör sig och får mej att njuta av just lugnet.
Spelade däremot ingen julmusik dock 🎄🎅...men vad mysigt det var ändå.
Gick ut på stan och möttes av denna superfina julgran dom hade precis satt upp och hade stora röda julkulor i granen. Första tanken var OJ! vad fin den var 👌och så tänkte jag...jaha? undrar om julkulorna får vara kvar fram till jul utan att dom blir stulna....håller tummarna,
När jag sedan kom hem igen vid lunchtid så var Kjell hemma och sa att jag skulle titta in i vardagsrummet.  Nej Vaa!!! skrek jag rakt ut och kastade mig runt hans hals...såååå glad jag blev 😄

Han hade gjort ett fint arrangemang av några hyllor som vi köpt på Ikea och satt belysning i hyllan ovanför muminfamiljen...dessutom hade han för ett tag sedan köpt dom 2 muminfigurerna som jag saknade och har önskat mig..dom stod också snyggt o prydligt i hyllan .

En lapp hade han satt vid hyllan om jag skulle komma hem när inte han var hemma. Jag väntar ju för andra gången på operationstid den 10/12 och hoppas att inte läkaren är sjuk igen o ringer o avbokar samma morgon. Men fram till dess får jag njuta av alla dessa muminfigurer jag fått av bästa maken Kjell.💗

8 kommentarer:

  1. Vilken fin hylla, både med belysningen som med mumintrollen.
    Men var inte den gula lappen allra bäst.. :)
    Kram till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så snäll med dina kommentarer....visst var ändå lappen bäst ☺️😘Kramar tillbaka till er

      Radera
  2. Svar
    1. Tänk vilken tur ändå att vi snart har det lite ljusare igen☺️Kram

      Radera
  3. Vad fint det blev med muminhyllan.

    Kram och ha en härlig Lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag blev jättenöjd☺️ Tack snälla o ha en fin dag du också . Kramen

      Radera
  4. Det var tjusigt det,mest den gula lappen va? :-)

    AdventsKram på er....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo den var absolut bäst o rätt så sött 😄💕Mumin är också väldigt fina där dom står😘

      Radera