tisdag 4 december 2018

Ja se det snöar :)

 I morse kom snön som vi väntat på och vill ha så det blir lite ljusare ute.
Jag hade varit på Coop o handlat lite till lunchen och jag fick klafsa i snön på väg till min mamma. Jo jag går varje morgon till min fina mamma för att vi ska få umgås lite och för att vi ska få lite tid tillsammans nu när hon är ensam och utan min pappa numera. Kjell kom också till lunch så vi åt tillsammans vi 3 och det är alltid lika trevligt.
Jag tittade ut från mammas lägenhetsfönster och såg hur det började snöa mer och mer. Vi får väl se om denna snön ligger kvar.
Jag tycker ändå att det blir rätt ljust och fint ute när snön lägger sig.

Julgranen med sina julkulor tycker jag blev riktigt fin med lite snö på sig. I år är det 100 år sedan julgranar sattes ut på vårt torg och just därför finns i år dessa röda fina runda kulor som gör granen så vacker.
Tänk vad man ändrar i sitt tänk så fort det kommer lite vitt ute...då började göra knäck ikväll 😄👍Inga knäck med nötter eller så utan vanligt enkla knäck. 

Kokade:
 2 dl grädde, 2 dl strö, 2 dl sirap till 124 grader och det tog ett tag😄i slutet satte jag in lite smör.

13 kommentarer:

  1. Verkligen fint att besöka mamma varje dag!
    Ja det är nog det enda fördelaktiga med snön, att det blir ljusare. Annars är nog inte mina ägare några större älskare av detta vita puder. Kan nog bero på att det mest blir slask här hos mig.
    Var rädd om tänderna då ni tuggar på i knäcken
    Kram till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni svarar alltid så fina kommentarer...jo det är mysigt att umgås med mammma. Slasksnön är inget vidare då är våran snö bättre. Haha jo vi är nog rädda om tänderna och inte tuggar knäcken...vet det är ett elände för tänderna :-) Kramar till er

      Radera
  2. Håller med dig att det blir så mycket ljusare än detta gråskaleväder som vi har. Vilken fin stor gran med de röda kulorna som gjorde sig bra till snön. Hoppas snön får ligga kvar
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är härligt att vi har ljuset i snön istället för ljuset på dagen :-) Jo visst är granen fin med kulorna...Det har snöat hela dagen idag också så det känns som den blir kvar...men vem vet.;-) Kramiz

      Radera
  3. Glömmer aldrig denna dag för sex år sedan.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej...Kanske ni också hade snö då ? Kram

      Radera
  4. Trevligt för dom som kanske gillar den vita varan!
    Det gjorde jag för många år sen med skidåkning :-)

    Nu gäller Sol o Värme ist för sliten kropp/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det blir så ljust och trevligt ute så man ser vart man går :-)) Vinter med alla dess aktiviteter är ju så trevligt...härligt med olika årstider. Kram

      Radera
  5. Visst blir det ljusare och finare med snö ute, även om jag har lite svårt att tänka mej in i det här nere, nu.
    Kram till er er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår absolut att ni har svårt att tänka er det när ni har det varmt och badar :-)) Kram

      Radera
  6. Visst är det mysigt med snö och julgranen. Det är sånt man saknar här nere i Spanien. Det finns visserligen granar och julpynt här också, men det blir ingen julstämning. Så roligt för din mamma att få besök, inte kul att vara ensam. Kramiz.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det finns en charm med det också och speciellt när man har små barnbarn. Jag skulle nog inte ha någon julstämnning i Spanien heller. Jo mamma blir så glad varje gång jag kommer dit för visst är det så att det inte är roligt att vara ensam. Kramiz

      Radera
  7. Fint att du bor nära din mamma så att du kan hälsa på henne ofta.
    Vad mysigt med knäck,. nu blev jag sugen.

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera