måndag 24 februari 2020

Mera födelsedagsfirande och även städande av husbilen som ska säljas

 Torsdag fm åkte vi mot Umeå och våra söner. Det var soligt och fint men lite kyligt...då passade mina handledsvärmare fint som jag fick av väninnan Agnetha💖
 Härligt blå himmel och  soligt fint hade vi det hels vägen fram till familjemedlemmarna våra .
 Barnbarnen blir så glada när vi kommer och hälsar på det märks verkligen💗💗
 Vi hade dessutom tid för besiktning av husbilen i Umeå
 Den gick igenom utan anmärkning 👍😁Jag trodde inget annat heller😂
 När vi åker mot sonens hus efter besiktningen ser vi ett stort hus, jo det var verkligen stort!! som kommit med bred last och som nu stod på järnvägsslipers😜Man kan undra om dom håller ett stort hus?
 Barnbarnen passade verkligen på att mysa med farfar.
Fick ju denna tavlan av sönerna o deras flickvänner när jag fyllde år den 17 feb....och nu var det dags för nästa sak på tavlan:" Nu skulle vi ut och resa " jag och yngsta sonen Gabriel.
Gabriels flickvän Sandra hade ett finger med i spelet också😘. Det blev ett besök på IKSU spa och nåt sånt har jag aldrig gjort förut!!😆. IKSU är stort och har allt inom gym, gruppträning, varma källor, solrum och bassäng.
Denna bassängen kallas Baltiska havet, och visst var känslan att man var utomlands när den höll 32 grader varmt....det var suuuperskönt att simma här.
Vi tog dessa solstolar först och drack lite the...men vi förflyttade oss lite mer privat en trappa upp sen.
 Det var otroligt skönt att kunna dra på sig en badrock sedan vi badat. Gabriel känner sin mamma och visste att jag gärna vill dra på mig nåt såhär på badhus när man badat klart...💖
 Han bjöd på lunch också när vi varit där ett tag och badat flera gånger och bara myst på.
 Vi hade sån tur att vi var alldeles ensamma nere i stora poolen ganska länge. Vi fick verkligen simma över hela bassängen utan att man behövde ta hänsyn till andra😃
 Sen var det dags att besöka resmålet Miami 😘solrummet där man matades med en massa D-vitaminer och det var såååå skönt och det gör jag gärna om.
 Det fanns många vilsängar att ligga i och sola o känslan är som att njuta en sommardag i värme o ljus, men UV-A och UV-B strålningen är nerfiltrerat på en ofarlig nivå. Konstigt var det att det kändes som att vi fick lite färg ändå efteråt 😁haha.
Visst ser vi bruna ut ? 😄Nu är vi klara här på Iksu och jag var sååå nöjd och sonen med såklart😘
Nästa resmål blev mot England 😄och....
 ....Afternoon Tea på Gotthards Krog😇
 Vi hade mellan 13.00 - 15.00 på oss att njuta av gott från England och deras tradition 👌
Höll på att svimma när servitrisen kom in med allt detta!! hur i friden skulle vi orka med att äta allt detta tänkte jag.
 Kändes bara....ojojoj vad mycket gott på detta kakfatet😅😋
 Den runda chokladkakan med strösslad vit choklad blev absolut en favorit av alla dessa gosaker, men allt var verkligen jättegott.
 Oj vad vi hade trevligt 😄en massa surr, fika och bara en massa kvalitetstid tillsammans.💗Det var det bästa....att få tid tillsammans.
En suuupertrevlig dag tillsammans som blev huuur bra som helst och jag är så glad att jag fick uppleva detta och få göra det jag aldrig gjort förut att gå på bad/spa och få uppleva afternoon tea.😍Tuuusen tack fina söner för allt ni gjort för mig båda 2 och tack också till era flickvänner 💝
 Senare på kvällen när vi skilts åt sonen och jag. Åkte jag och Kjell och hämtade husbilen där vi varit och fixat, tömt och städat den. Nu skulle den hem till äldsta sonen.
Jag körde vanliga bilen bakom husbilen och Kjell svängde in här till äldsta sonen. För i morse åkte jag hemåt mot Piteå och Kjell fortsatte mot Svea Husbilar i Väddö för att som jag sagt tidigare se om vi kan han dom till hjälp med att sälja husbilen.
Idag när jag kom hem hade jag blommor bakom dörren igen 😄🌷🌷🌷Dom var av min äldsta barndomsvän/och väninna Carina och hennes Tommy. Det är rätt trevligt att få blommor👌

Inte är det helt fel att fylla 60 år när man får vara med om allt detta trevliga😍

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag du fick med sonen, spa och afternoon tea är aldrig fel! Kul att dela upp firandet på flera omgångar!
    (Är det fyren vid Jävre som syns på andra fotot. Där har vi övernatta med husbilen för många år sedan)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag har verkligen haft det lyxigt o blivit verkligen uppvaktad på alla sätt i olika omgångar.Jo det är fyren i Jävre som syns o där har vi också stått flera gånger ;-)

      Radera
  2. Det verkar vara ett halvår av firande. Men det finns nog ingen som är värd det mer än du!
    Så mysigt med sån kvalitetstid med de sina.
    Hoppas nu att ni får er husbil såld. Vet att ägarna varit nyfikna och kikat in lite i den på nätet.
    Kram till er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur :-)) Oj vad snälla ni är söta ni.Jo vänner behöver man absolut så det är klart att det var kul, och framförallt att bli så firad som jag blivit av min fina familj värmer i hjärtat.Jo vi håller tummarna att vi får den såld verkligen. Haha ni får vara nyfikna för ni har ju också en fin Carthago Kram tillbaka

      Radera
  3. Såå mysigt att få en sån härlig upplevelse i present. Så påhittigt av dem.
    Lycka till med försäljningen och hoppas ni hittar en mindre ni kan trivas med

    SvaraRadera