måndag 2 mars 2020

Plötsligt så stod hon där :-)

Har blivit så himla överraskad nu när jag fyllde jämna år.
En av överraskningarna var när min fina väninna Yvonne tog flyget från Stockholm för att överraska mig😜Kan väl säga att jag blev sååå paff när jag öppnade ytterdörren o plötsligt så stod hon där i farstun !!! Va! skrek jag rakt ut!! är du här?? Oj så himla glad jag blev över att få träffa henne💕
Efter ett tag så tog en promenad ut i rejäl blåst som det var då. Hon ville titta hur campingen (Västra Kajen) ser ut vintertid.😁
Det var inte många ekipage där inte den här tiden på året.
Vi stannade till lite längre fram och fotade oss tillsammans såklart 😘😘
Hon kom med en present på min födelsedag från henne o Jakob.
Ett superläckert armband som jag tittat på själv faktiskt. Men lite så är det mellan oss 2, vi vet vad den andra vill ha och då köper vi ofta en till mej och en till dej 😄Edblad har fina smycken så jag blev såklart jätteglad.
Fick ett till paket av dessa 2...
En stor fotobok som Yvonne suttit och gjort till mej står nu här på plats, fotoboken fick jag av båda två Yvonne o Jakob https://joytillsammans.blogspot.com Jättefint minne måste jag säga o vilket jobb sen som hon lagt ner. 
Massor med händelser som vi gjort tillsammans💗
Vi har hunnit med att gå in i kyrkan här i stan också som hon aldrig varit in i o jämt varit låst ⛪Men denna dag var den öppen 👍
Nu stod hon ju här i Piteå!! och på väg in i kyrkan som denna gången var öppen👍


När vi fotat och tittat så går vi nöjda ut i det vackra vädret igen.🌞🌞🌞
Och vi hamnar nere vid isen där vi själva brukar promenera och ta en fika.
Om man är ute i god tid så finns det alltid en spark att låna för att ta sig runt på isen.
Men vi måste såklart ta en groupie först 😁
Kan väl säga att jag hade med en rätt så nöjd Yvonne som fick sparka på isen och gå så det lät i snön av skorna...eller broddar o spikskor. Så roligt att hon varit här och fått njuta av detta fina vädret också.
Isbanan var perfekt plogad också
Som jag sa till Yvonne så är detta egentligen inget ställe jag gillar....att sparka eller promenera på isen men det är väl kontrollbehovet i mig som inte vet om den ska spricka eller inte😂Men vi har tryggheten runt halsen här.
Vi har varit nere på isen 2 dagar på raken och solen var lika härlig båda dagarna...såklart måste man fika korvmacka och dricka varm choklad när man är ute.
Vill bara visa vilken fin och bra mobilkamera jag har 😃Jag gillar verkligen att kunna fota lite annorlunda med min Apple Iphone 11 pro👌fint porträtt foto på väninnan.
När vi var på isen så ringer Kjell min man och vill bjuda oss på lunch...såklart vill vi det så vi sparkar mot det håll där restaurangen är och börjar promenera dit. Nu slutade det med att Kjell kommer o hämtar oss efter vägen.😄
 Vi hamnade vid golfrestaurangen för att äta lunchen
 Det var inte många som spelade golf här inte 😂skämt åsido det är inte öppet här vintertid.
Vi åt jättegod lunch tillsammans.

Jag är inte så tuff som jag ser ut 😂😎utan vi var ute för att promenera och då tog jag mina solglasögon med styrka i, så då fick jag använda dom även inomhus när vi åt för annars såg jag inte maten.😄
Nu var dagen kommen då vi skulle få skjutsa vår vän till flyget för att hon skulle åka hem igen.😢
Vi parkerade bilen och följde henne in i förhallen o kramades hej då.
Tack för trevliga dagar vännen, hoppas vi ses snart igen .😘😘😘

7 kommentarer:

  1. Det är jag som Tackar "tuffingen" för verkligt fina mysiga dagar tillsammans. Bra att ni bor där uppe annars hade jag inte åkt upp till riktig vinter med spark och pite palt hahaha Fast nog vore det roliga om vi bodde närmare varandra.
    Kramizar till er båda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha du är rolig du ;-) Det var så kul att du kom och vi hade så tur med vädret att solen börjat visa sig o vi kunde vara ute så mycket som vi var. Håller med dig om att vi hade väl ändå kunnat bo lite närmare varandra. Kramiz tillbaka till er

      Radera
  2. Vilken fin överraskning du fick! Och vädret bjöd också till med både sol och härlig sparkåkning. Det har jag inte åkt på 50 år tror jag. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan man verkligen säga:) Vi hade verkligen tur med vädret när hon kom upp hit . Spark är så trevligt på isen för man kommer sig fort fram och får lite extra träning ;-) Kram

      Radera
  3. Goda vänner är nog den största rikedom man kan ha. Sen är det lite speciellt med vännerna man inte träffar så ofta, men man ändå känner en härlig samhörighet med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är verkligen sant. Det är tur att det finns facetime för det använder vi rätt ofta :) Vi är riktigt goda vänner så det stämmer absolut.

      Radera
  4. Gratis till fina dagar tillsammans med Yvonne! Fint armband du fick av henne, jag gillar också Edblads smycken. Spark har jag inte använt sedan jag flyttade från Norrland, men den var ett måste för oss i familjen. Goda vänner är viktiga och dem skall man vårda och vara rädd om.

    Kram från ett soligt Portugal!

    SvaraRadera