onsdag 28 februari 2024

Känns som det räcker nu fakatiskt

Sitter o läser bloggar på folk och vänner som är i utlandet i värmen med sina husbilar eller har hus där och i södra sverige hos våra vänner bl.a där snödroppar kommit upp och håller på att slå ut...hallå! Vi har full vinter här ännu 😂
Känns som det räcker nu med snö om än det är otroligt fint och vackert o jag älskar när det knarrar under skorna när man går ut.


När vårt 3 åriga barnbarn var här en dag så hjälptes farfar o hon åt att skotta fram vår altan 😍

Sen fick farfar fortsätta själv för det var så massor snö som skulle skottas bort.

Nu står grillen redo om vi är sugna att grilla korv. Det hann vi tyvärr inte med igår.
Bänken av snö är klar och ligg/sittunderlagen är fastsatta så vi satt en stund igår.
Solen är lite för låg ännu och försvinner bakom husen men det är inte långt borta så kan vi sitta och njuta längre i vår snögrotta och lapa sol. Vi har fina årstider här uppe i norr och nu går det fort även här. Kommer solen och värmer på så är det inte länge till vi också har barmark.
Efter fikat utomhus gick vi in och förberedde middag med surströmming 😋😋 oj vad gott det är.

Inte illa med en surtrömmingsklämma till middag, det är inte varje dag 😀😄

6 kommentarer:

  1. Hahaha det är otroligt såå mycket snö ni har kvar. Det är charmen med vårat avlånga land, vår i söder och vinter i norr. Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo liiiite för mycket snö enl mig när vi går in i mars månad :-) men så känns det varje år. Du har så rätt där. Kramizar

      Radera
  2. Vattnas i munnen när jag ser surströmming klämman ❤️👌

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var såååå fruktansvärt gott sa vi båda :))

      Radera
  3. Oj, vad snö ni fortfarande har! Kan inte säga att jag är speciellt avundsjuk på er just nu även om vi säkert får fler bakslag innan det blir vår på riktigt.
    Surströmming är något som jag ätit två gånger, den första och den sista. När vi bodde i Västerås var det många unga ingenjörer på ASEA som var norrlänningar och då blev vi bjudna på det och jag kände smaken i flera dagar så någon favoriträtt blev det aldrig…

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det har vi verkligen och det kommer att komma mer för att den gamla snön ska försvinna. Vissa år har jag nästan känt att nu bryter jag ihop ska det aldrig sluta snöa :-) Denna vintern har varit extra mycket snö. Det är inte alla som gillar denna sura fisken och jag ska säga att jag tror att det är 6 år sedan jag började gilla den så jag har inte alls gillat den förut.

      Radera