tisdag 19 mars 2024

Ser fram emot sommaren nu

 Vi har haft några fina soliga dagar här uppe i Umeå. Att få sitta ute och läsa sytidningar i värmande solsken har jag längtat till😘


När jag sedan ser att det spricker i blombänken och tulpanerna vill komma upp då får man ännu mera längtan trots vi har så mycket snö kvar ännu.
Fick se att Lidl hade dahliaknölar dom sålde i veckan så jag åkte dit direkt för att hinna vara med innan dom tar slut😂 Jag vet ju inte om mina dahlior sedan ifjol har överlevt där dom ligger kvar i källaren och väntar till jag ska börja väcka dom på några veckor....om dom överlevt😆
En härlig tid väntar nu

8 kommentarer:

  1. Det är just dessa vårbilder som får mig att längta hem. Vi har ingen snö, men säkert börjar en del lökar i rabatten komma upp, och jag blir så nyfiken. Jag har också Dahlia knölar i källaren, hoppas de överlevt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni kanske får komma uppöver någon gång ;-) Ni bor så fint till så du har säkert en massa lökar som börjat visa sig, säkert mer än det lilla jag har. Det är alltid spännande med dessa Dahlialökar om dom överlevt vintern? :) Sköt om er

      Radera
  2. Vi förstår att ni verkligen börjar längta efter vår även om vi som inte lever i det kan tycka att vårvintern med snö och värmande sol kan vara riktigt fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men det är fint här uppe med all snö o speciellt denna tiden på året är det bäst när solen börjar värma. Jag tycker ändå att det får räcka nu med snö så vi får lite barmark:)

      Radera
  3. Roland o Carina20 mars 2024 kl. 11:39

    Härligt värre,nu längtar vi oxå efter en riktigt skön vår och sommar framledes!
    Så härligt när snön är borta och man får se dom härliga blommorna vakna!

    Ha det gott i norr/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att alla vi som har lite mer snö än söderöver längtar till barmark och lite värme. Ni har säkert en massa som börjar spricka i era rabatter också. Ha det gott

      Radera
  4. Minns när jag var uppe förra året och vi satt där på altanen i solen med snön runt omkring. Förstår att du längtar att starta upp lökar och fröer. Jag kastade alla dahlialökar, tyckte det var lite äckligt med sjukdom på dom, usch. Kramizar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det spritter i fingrarna att få börja med planteringen när jag nu äntligen bor på markplan o kan pyssla i trädgården istället för att bo 4 våningar upp i luften. Jag vet ju att du tyckte att det var äckligt och jag kan hålla med dej om det om det är mycket av den varan på knölarna. Jag har ju nya knölar nu så då är det inte lika stressigt att gå ner till källaren för att hålla andan o titta om någon ens överlevt vinter :-) Kramiz

      Radera