torsdag 12 augusti 2010

Blommogram


I morse cyklade jag iväg till mina föräldrar
för att hjälpa dom lite i nya våningen.
Det känns trevligare här på nya stället.
Och dom verkar trivs jättebra där.

När jag for hem gick jag in igen=) till Nolia=)
Jag började ju med mina halsband och
örhängs alster:) Det är lite som en
godisbutik att få "hänga" vid
alla
pärlor och tillbehör i olika slag=)

Där jag står kommer min kusin
Ing-Marie förbi.
Det slutade med att även hon handlade
likadant som jag hade, och
hade på mig idag. Hon gillade mina smycken=)
Hon gillar också att pyssla lite smått.

Jag själv handlade några pärlor till
några nya örhängen. Roligt med eget.


Detta är dagens resultat:)

När jag kom hem efter en kort stund på mässan,
så ringde telefonen.
Jag hade ett blommogram att vänta:))?
Oj vad jag undrade vem som skickat det?
Det var Emma från Stockholm:)

För 3 veckor tog vi upp 3 tjejer som liftade
från Piteå Havsbad in till stan.
I våran bil tappade denna Emma sin mobiltelefon.
En HTC.

När vi bor i stan så använder
vi inte bilen så ofta, så det tog ett tag
att se att den låg i våran bil.


Tur är ju för henne att vi har så jätteduktig
son som snabbt kunde lista ut vem som ägde mobilen.
Han hade lite detektiv arbete i max 10 minuter
så var fallet löst.
Han är så himla duktig Gabriel.

Vi fick kontakt med Emma i Stockholm,
tog hennes adress och skickade mobilen
till henne.

Därför skickade hon blommor
till oss som tack för hjälpen med allt
detektiv jobb, och att hon fått tillbaka
sin telefon med hela sitt kontakt nät i.


Tack för blommorna Emma.

Efter middagen gick hela familjen ner en stund.
Vi strosade och sökte presenter men utan resultat.
När vi gick förbi Telias monter
stod Kevin Borg där=)Han stod och
signerade o skrev på idolkort.

Jag var bara tvungen att ta ett kort=)



1 kommentar:

  1. Härligt att bli överraskad med blomsterbud, det kan verkligen förgylla ens vardag!
    Om du själv vill överraska någon kan du använda kod "JOY" för lite rabatt.

    Vi önskar dig en riktigt härlig och blomstrande helg!

    /EuroFlorist.

    SvaraRadera