lördag 7 augusti 2010

Lite av varje idag

I går kom Christoffer och Jonna hem.
Det är så jätte trevligt när dom kommer hem.
Då är verkligen min familj komplett.

Idag började morgonen med att jag och Kjell
cyklade till mina föräldrar, för att hjälpa
till lite i nya våningen.

I morgon ska vi alla dit och flytta tvättmaskinen
och lite annat åt dom.
På måndag går stora flyttlasset.

Christoffer och Jonna åkte iväg i morse och
plockade blåbär.
Duktigt gjort=) för det är ganska jobbigt
att gå i skogen med böjd rygg.
Det är tur att det är ändå trevligt
och rogivande med bärplockning.

Jag får väl vänta till lingonen,
och plocka dom i stället med plockare
,
det är lite lite lindrigare.
Men ack jobbigt ändå.
Jag brukar plocka med min kompis Janja.
Då går det mycket lättare. Vi brukar
prata bort tiden, och vips har man en
massa lingon:))i hinken(ha ha)

Sen blev det rensning på altan.
Jag hjälpte Christoffer att rensa hans bär.


Kjell han trivs när han får sola=)

Gabriel fotade blåbären. Han är en duktig fotograf






Sen åkte I alla fall Gabriel iväg och hämtade hit morfars för
att dom skulle få ett avbrott i flytten
och få lite lugn och ro idag. Om man nu kan
koppla av mitt i en flytt=))

Vi bjöd halva styrkan på surströmming,
och vi som inte äter strömmingen
fick helstekt fläskfile, pot.gratäng
och grönsallad.

Jättegott var det och mycket trevligt.
Då kan man verkligen säga att hela
min familj var komplett.

Nu ska ungdomarna ut på vift och vi får rå om varandra:)

Ha en bra kväll alla
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar