torsdag 3 februari 2011

Om mina ögon



Nu har jag varit klart
hos Sunderby sjukhus ang mina ögon.

Provade idag gå hos optikern
för att se om han kunde
trolla med att fixa till
lite "aha" upplevelse ang min syn

Men icke det. Det gick inte att
förbättra min syn med nya glasögon.

Jag vet att detta är nåt jag
får leva med. Det är bara så.
Och konstigt nog så vänjer man
sig med allt.

I morgon är det Fredag IGEN!!!!

Veckorna går jättefort....
iallafall för mig:)


Lånade detta tips från nätet...
nu när jag ändå pratade om ögon:))
Fräscha till sig med dessa tillbehör
som man har hemma:))

•GURKA: Gurka är bra för ögonen för att den återfuktar, då blir påsar under ögonen mindre och huden får mer lyster. Skär gurkan i 2 mellan tjocka(8mm) skivor och lägg dem på ögonen. Låt den få verka i ca 10min.

•POTATIS: Potatis innehåller stärkelse. Och stärkelsen stärker huden under ögonen så det blåa försvinner. Skär potatisen i 2 mellan tjocka(8mm) och lägg dem på ögonen. Låt verka 5-10min.


•TEPÅSAR: Den gamla klassikern som funkar. Tar bort påsar och mörka ringar. Koka upp lite vatten(0,5dl) och lägg i en tepåse, låt teet dra ett tag. Doppa sedan 2 bomullsrondeller i teet och lägg dem på ögonen, låt verka i ca 10-15min.


Ha en trevlig kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar