onsdag 28 september 2011

Min hemmagjorda lampa

Hittade ett tips på en jättefin lampa på
Calinas.se. Hon fixar och donar en massa.
Är man sugen på pyssel så ska man titta
på hennes hemsida.

Naturligtvis så vill jag pyssla också.
Har man tålamod som hon sa, så kan man
fixa ihop denna lampan.
Dom som inte har tålamodet ska nog
strunta i denna isåfall.

Jag har haft lite småpyssel för mig dessa
2 dagar när vädret inte har varit det bästa.
Som tur är har jag en skärmaskin...
så då gick bitarna fort att skära till och
jag kom igång ganska fort då med att klistra bitarna.


Min kära vän limpistolen

Började med att inhandla en rislampa.
Denna rislampan var inte speciellt rolig att
sätta dessa smala remsor på.
Men då det inte fanns att köpa den
riktiga original rislampan så fick denna duga.
Jag fick mäta och markera runt lampan
för att det skulle bli rakt det jag limmade.

Ser inte mycket ut för världen här:)
Lager på lager runt.....
runt runt.....
till min lilla lampa blev klar.

FÄRDIG :-)

Nu ser det ut som att jag har gjort
en lila lampa:) men kopieringspapper har den
förmågan att skifta till lila.

Men lampan är gjord i skurna bitar från
80 gr vitt a4 ark. Jag skar remsorna
längst efter pappret, så remsorna
blev längre då. Det gillade jag.

Kanske det finns någon mer därute som är sugen
på att pyssla med en egen lampa:-D



1 kommentar:

  1. Åååååå så himla snygg. .... Sälj 2 st stora till mig ;-)lite

    SvaraRadera