söndag 7 juli 2019

Födelsedagsfirande för Gabriel

Vi har nu åter igen varit till Umeå och firat vår yngsta fina son som fyllde år igår och träffat våra små söta barnbarn o resten av vår fina familj💞. Gabriel har fyllt år och vi passade på att åka ner dom 22 milen enkel väg med min mamma som ville hänga med och gratulera honom på födelsedagen.
Framsätet var packat med blommor till båda sönerna och deras flickvänner. Jag hade hittat mina favoritperenner löjtnantshjärtan som är svåra att hitta...så jag köpte varsin till sönerna och deras tjejjer. Ett minne att växa o minnas.

Min mamma och sönernas mormor hade handlat lösa blommor och satt i en fin vas till dom var.
 Gabriel och Sandra hade dukat upp för en trevlig fikastund för att få fira sonen hemma hos dom.
2 st fina som just också blivit sambos 💕
 En riktigt smaskig tårta hade Sandra gjort åter igen som var supergod😘👌
Benjamin som var för dagen utklädd till en av pyjamashjältarna💚och gav sin fina farbror en jättefin present sötnosen.😍.
Sen var det dags för mormors present💝....En enda sak hade han önskat sig och nog hade mormor köpt det som sonen önskade sig på födelsedagen, och så glad som han blev var roligt att se😄😍Presentutdelningen fortsatte .....
 ....medan Benjamin som satt bredvid mej ville testa kameran och ta kort på mej hans farmor...inte dåligt fotat av en 4-åring eller hur ?😍👍
Däremot gick det sämre för mej att fota Amanda ...😁tur att Kjell var glad 😂😍
Här hade jag tänkt att få fota Amanda med den nya klänningen som jag sytt till henne av finska tyget paapiidesign.com/fi...men hon gillade tydligen inte den och bara grät och var sur....tur att hon är söt ändå😍😄och klänningen blev fin på henne det lilla jag hann se i alla fall😘
 Benjamin däremot gick det bra att fota i hans nya hemsydda tröja. Lite syskonmatch💕
Vi avslutade med att lägga lite pussel och umgås med alla till vi skulle åka hemåt igen.....dom långa milen som det är mellan oss😔Men vi hade en jättefin dag tillsammans och vi ses ju snart igen efter det att Gabriel kommit hem från Japan som han snart åker till.

💞Tusen tack för igår finaste finaste familjen💞

I efterhand kom denna bilden av sonen på bild av kläderna jag sytt till dom små. Här var dom minsann gladare dom små sötnosarna...tack för bilden Christoffer 💖

7 kommentarer:

  1. Vad trevligt att din mamma kunde följa med på födelsedagsfirandet.

    Jag inser hur lyckligt lottad jag är då alla mina tre bor i samma stad som jag själv.
    Jag har inte mer än 5 kilometer till Maxi och runt 3.5-4 till Midi och sen får vi se vart Mini får lägenhet när det är dags.

    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var kul att hon kunde för hälsan. Önskan vore för oss också att ha alla i samma stad. Kramen

      Radera
  2. Så härligt och vilken fin fam du har.
    Kul att din mamma kunde följa med det är ju så roligt att träffas. Fina dom blev i sina nya kläder du gjort till dom. Hon blev ju glad till sist i alla fall. Ha en skön kväll. Kram ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo verkligen ...Åhh tack snälla jo en fin familj som bara blir större❤️Jo det var riktigt trevligt att mamma var med o sönerna var sååå glad att mormor kom. Tack snälla...jo lillan har en egen vilja men strålar lika fort😘Kul att jag fick bilden med glada barn. 💞 Kram till dej

      Radera
  3. Vad är väl 22 mil för er, är ju i grannbyn.. Skämt åsido, men tänk vad bra att ha en bil också när alla ska med. Trevligt att även din mamma ville följa med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen eller hur😄Tur vi är vana med milen här i norr. Var sugen ta husbilen så mamma skulle få åka skönare, men det är svårt parkera nära huset med så stor bil i Umeå. Men resan gick jättebra tom för lilla mamma/mormor. Kram

      Radera
  4. Det var riktigt trevligt o framförallt jättemysigt att få träffas när det dessutom var födelsedagskalas 😘 Jo mycket gott fika o avslutades m pitepalt som jag glömde fota😄

    SvaraRadera