söndag 14 juli 2019

Snygga bilar

Vi hade bestämt oss för att åka upp till Haparanda för att titta på Nationals Wheels. Så vi packade husbilen och drog iväg längst E4 norrut.
 När vi började närma oss var det en hel del fina bilar som vi såg efter vägen på väg till samma ställe som oss.



 Här hann vi ikapp en från samma stad som oss...Piteå😄
Här hann jag inte riktigt med att fota ...så lite suddig bild.
 Vi kom då fram till Campingen mitt inne i stan....Haparanda. Vi fick plats nr:55 som var en kanonplats för vi kunde parkera husbilen så vi slapp blåsten. 
Kjell tog fram drönaren och flög lite för att se hur området såg ut.
Ritade en pil så man ser vart vi parkerat husbilen😄
 Lite i motljus men jag tyckte bilden blev bra ändå.
 Det var superhärligt i solen och det är inte sååå ofta som vi lägger ut mattan men nu var det dags.
 Sen hattarna på för det stekte i huvudet när vi inte rullade ut markisen.

 Programmet för helgen.
När vi hade installerat oss och njutit en stund vid husbilen och surrat med våra grannar gick vi mot utställningen.
 Det första som slog mig...varför!! tog jag inte med mig min Rockabilly klänning och underkjol...hade passat klockrent här😄👌
Eller så har jag kunnat ta denna klänningen med svart tyll undertill.
Synd att jag missade det...hade kunnat bli en riktig hit 😄



Jag gillar också skarpt dessa fina bilar.....
...speciellt när det finns såna här små detaljer som smyckar bilen


Sen kom vi fram till en bil som verkligen liknade Doc Hudson hornet från filmen bilar....så den bilden skickade jag till barnbarnet. Benjamin gillar skarpt dessa bilar, hade önskat att han hade kunnat få vara med oss här och titta på alla läckra bilar det hade varit jätteroligt för honom och för oss💕




 Här visas hur dom gör när dom fixar till en bil och blir ännu snyggare.

 Här kom vi då fram till den fulsnyggaste bilen på hela stället😂😁
Den var verkligen ingen skönhet men ändå 😄😁
 men en splitterny merca motor satt i denna bilen💪
 Kolla in motorhuven 😄en rostig skiftnyckel

Dom här bilarna med vingar gillar jag en smula 



Chevrolet Bel Air den var också riktigt snygg.

 Här satt ett par som hade motivlackat bilen och husvagnen i samma färg...såååå snyggt det var.
Den här bilen var det inget fel på heller

 Filmteamet Svt gjorde sig i ordning här.
 Bandit Trans Am blev känd i filmen vi blåser snuten med Burt Reinolds.



 Här var nästa motivlackade ekipage 👌
 Bilen var så himla läcker och välpolerad inuti också.



 Titta här !! säger Kjell till mej. 
 Även stora lastbilar fanns här som dom dessutom tävlar med att visa upp.




 Nästa kraftpaket som stod här och blänkte i sin superläckra färg.


 En Corvette hittade vi här med framdelen som var längre än hela bilen😂


 
Old Farts Racing TEAM 😂
 Denna skönheten hittade vi nere vid stranden en Pointiac som var jättefräsch både inne och i lacken.
Kunde inte fota eftersom rutorna var stänga så det speglade sig i bilderna, men man ser hur otroligt snygg denna bilen är.
 Kolla i så läckert inne i bilen .
 Avslutar inlägget med lite vingar ....


...och läckert lackat tak på denna bilen.

Denna dagen vi var här var det bara 500 bilar som var på plats och under lördagen kom ytterligare 500 bilar så totalt var där 1000 häftiga bilar.

10 kommentarer:

  1. Oj så otroligt många bilar!
    Härligt att ni hade det trevligt!

    Kram och ha en fin början på veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jovisst var det...ändå var inte hälften av alla här när vi var hit. Ha en fin vecka du med vännen. Kram

      Radera
  2. Det var många häftiga bilar att kika på!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det kan man säga...men hade vi väntat till lördagen så hade det varit 500 st till och bara snyggare ;-) Kram

      Radera
  3. Jösses vad bilar ni har tittat på. Nu är jag inte så intresserad av bilarna, men dina klänningar fastnade jag vid. Har du sytt dem själv? Snygga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var en hel del :-) Jag tycker det är jättekul att titta på hur dom fått till dessa bilar och en del till riktiga skönheter. Haha tack för den...jo klänningarna har jag sytt själv:)) Tack snälla. Kram

      Radera
  4. Vilka fina bilder och så många snygga bilar då. Härligt ni har det. Kram och ha en fin helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var härligt att gå här och strosa runt bland dessa fina bilar :) Kram

      Radera
  5. Jätte bra blogg! Tack så mycket :)

    SvaraRadera