torsdag 4 juli 2019

På utflykt med mamma/svärmor.

Vi har varit på en tripp med min mamma. Vi passade på när vädret var lite bättre men det blåste ändå rätt så kallt. Här uppe i norr har vi inte det bästa vädret just nu.
 Vi tänkte bjuda mamma på lunch och tipset vi fått var att åka till Jössgården, ungefär 3 mil från stan där vi bor.
 Detta ställe är ett populärt utflyktsmål.
 Prydligt inrett och rätt mysfaktor för att äta här.

 Det fanns en del lokalproducerat man kunde handla här.


 Sommartallrik tror jag den hette som Kjell och min mamma valde och som dom tyckte var jättegod. 
Själv tog jag plättar med sylt och grädde....detta eftersom det inte fanns så mycket för mig att äta där eftersom jag inte kan äta fisk som lax. Det var rätt mycket av den sorten, men plättarna gick också ner trots dom inte var så varma när dom kom ut med tallriken...det var ett litet minus faktiskt.
 Efterrätten tittade vi bara på  men god såg den ut 😜
Norrskens te fick följa med oss hem...kanske bara för att det stod norrsken för en som älskar norrsken😂👌
 Utflykten fortsätter till Svensbylijda sommarcafe
 Här gick höns o tuppen fritt bland besökarna.
"Om det inte bara skulle blåsa !!" 😬och riktigt kallt blåste det men tur att solen värmde lite emellanåt.

 Vi gick runt lite o visade mamma hur det såg ut förr och visst kände hon igen vissa saker hon såg, men dom flesta saker är nog mest från 1800 talet och då var hon inte född min fina mamma.






Gungan i taken kände mamma igen för hon är sist i en skara av 12 barn. En trevlig upplevelse att vara på tur var det för mamma men även för oss.💟

1 kommentar:

  1. Vad roligt för din mamma att få komma ut på en liten tripp med er, mycket omtänksamt!

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera