onsdag 24 juli 2019

Lite av varje

Vår son har länge önskat att få åka till Japan, och när en kompis till honom hörde av sig o frågade om dom skulle åka tillsammans så var svaret såklart JAA!
 Så nu har dessa 2 åkt för 1 vecka sedan och backpackar med ryggsäck i 2 veckor till. Så roligt att dom äntligen kom sig iväg.

 Vi däremot får nöja oss med att ta cykeln ut mot Piteå Havsbad 😂Men det är ju inte helt fel det heller.
 Vi cyklade en stig som kallas kärleksstigen här lite utanför där vi bor just nu.

 Sen kom vi fram till en ställplats vi har brukat stå vid nära Piteå Havsbad. Hade väl nästan väntat att det skulle komma upp förbudsskyltar när det finns stolpskott som sätter upp vindskydd, markiser, förtält och gör platsen som en camping när man helst ska vara försiktig med såna utsvävningar på en sån här fin gratis plats!! Lite arg blev vi när vi såg dessa skyltar att dom som gjorde så vi tappade denna platsen. Det ser ut att komma upp mycket förbud nu på många ställen. Varför kan inte folk vara lite mer tänkt när dom kommer till ett ställe som detta....att inte förstöra och fläka ut sig som dom gjort här.!!
 Nu är det bara en massa personbilar som står här istället och hela planen står tom....!!
 Vi cyklade vidare och kom fram till färjestället där vi satte oss med varsin kaffekopp och bara njöt i solen och tittade på alla båtar som körde förbi.
 När vi sen kom fram till Piteå Havsbad ser jag 2 husvagnar som håller på varsitt lag😂Såklart hejjar vi också på Skellefteå AIK ❤💛
 Vi brukar besöka denna discogolfbana när sönerna är hemma, nu kan man dessutom hyra en egen om man glömt sina egna hemma eller inte rår om en egen ens.....kanonbra tycker jag.

 Har också haft lite picknick med min mamma som behöver komma ut från sin varma lägenhet. Vi gick ner till badhusparken och satt dör på en parkbänk och tittade på alla aktiviteter som var just då.
 Piteå Dansar och ler kommer till stan i helgen och här var det tivolit som hade det lite körigt över bron. Dom kör ju bara med dåliga bilar som slutar fungera precis där dom inte ska sluta fungera😂Folk var lätt irriterade när dom inte kom fram nog fort.
 Men tivolit kom på plats och det jobbas på för fullt med att få alla karusellerna på plats.
 Mattälten är också på gång.
 I morse fick jag se dessa bilder från Gabriles resa (vår son ) att han förflyttar sig upp mot bergen med tåg.
Sen börjar han nog få se mer av dessa häftiga byggnader också. 
Vi är så glada att han fått åka på sin Japanresa 💕

7 kommentarer:

  1. Vilken häftig resa, Japan.
    Men Piteå havsbad är väl inte heller fel såna här varma dagar. Men vad tråkigt att förbudsskyltarna har spridit sig så långt norrut också. Säkert en sån fin plats ni kunnat nyttja innan, men förstånd, som inta alla har.
    Kram till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo verkligen :) Pite Havsbad är ett ställe jag aldrig skulle stå med husbilen...om jag inte måste :-) Jo det är jättetråkigt att våran plats där vi stått ibland med husbilen är förstörd av andra och nu kommer då förbudsskyltarna...:( Det är helt säkert att förstånd det har dom saknat dessa "campare". Kram tillbaka

      Radera
  2. Å så roligt att sonen får se och uppleva Japan.

    Kram och ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo verkligen det tycker vi också. :-) Kram tillbaka till dej vännen

      Radera
  3. Japan.... Häftigt men jagjag trortror jag föredrar Pite havsbad
    Meeeen Så trist att det ska behövas såna här skyltar, men det är att vänta på så många platser i vår natur. Jag har sagt det förr, det är förför många husbilarhusbilar nu för tiden!

    (nu har jag kommenterat från telefonen och det blir ju roligt att läsa medmed dubbel ord. Har medvetet inte korrigera denna gången förför att ni skaska få se hur det kan bli.....) ingen skugga faller på dej! Det är inte ditt fel!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nää nog skulle jag åkt till Japan istället om det inte var så himla långt dit:) Jo jag håller också med att det är för många husbilar snart...Jag har försökt att kontakta blogger men det går itne och jag vet inte vart och hur jag ska få veta varför det inte funkar med blogger och kommentera....skittrist tycker jag att det är...Nej jag vet att jag inte kan göra nåt och du är supergullig som vill försöka ens att kommentera hos mej. Jag däremot kan inte ens kommentara någonstans utan måste göra det via datorn alltid.....Kram till dej

      Radera
    2. Det känns ju lika långt till Piteå hihihi. Funkar det inte med det telefontelefon hos mej? Har dudu enen iPhone? Jag tror det är Apple och Google som hatar varandra mest ��

      Radera