fredag 2 augusti 2019

På väg och lite hemsytt

Nu har vi varit och hämtat våran husbil med vår nya fina 💗I helgen åker vi till äldsta sonen i Umeå för lite friggeboda bygge o stannar 1 vecka för att hjälpa till lite😄

Sen kommer yngsta sonen hem från Japan på Torsdag och då måste träffa honom.....hans flickvän Sandra träffar vi i eftermiddag när vi kommer fram, det blir jättetrevligt att träffa familjen igen. Längtar jättemycket efter alla.

 Innan vi åkte iväg har jag hållit till lite i syrummet trots jag har rätt ont i mina revben. Men stundvis gick bra och projekten var till nästa sommar 😂Så bråttom var det inte!! 😁...kändes extra kul att sy dessa plagg för jag ser så fram emot vår resa vi ska göra med heeeela familjen i Juni nästa år.😍

Började med ett linne och en volangkjol i gult...som jag aldrig haft ett plagg i förut.
 Sen nästa linne och långkjol...har nog beställt supervarmt väder nästa sommar 😃
Sist sydde jag en ny t-shirt till Kjell och han är så tacksam över allt jag syr till honom....och det är extra roligt. Lite semesterpalmer blev det till honom😄👍

Mer kan du se på min pysselblogg:
http://pysselglitter.blogspot.com/2019/07/man-kan-sy-aven-nar-det-ar-varmt.html

9 kommentarer:

  1. Som vanligt gör du så fina kreationer! Kul att träffa hela familjen igen.
    Vart bär det hän nästa sommar??
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla :) Jo verkligen jag längtar efter allihopa just nu. Vi ska flyga till Venedig o därifrån hyra 3 husbilar och köra runt med familjen och avsluta i Paris o Disney...kommer bli kanonkul!! :-) Kram

      Radera
    2. Wow vilken resa Så härligt att fara allihopa! det kommer ju att bli super och jag förstår att ni längtar.

      ps Nu har jag laddat ner Chrome till min Mac så får vi se om det går att kommentera från den :p

      Radera
  2. Vilka härliga klädesplagg! Roligt med besök! Kramar från oss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Jo det är alltid roligt att åka och hälsa på sönerna o flickvännerna....och dom söta barnbarnen. Kram

      Radera
  3. Vilka fina kläder, den gula blev min favorit så snygg. Kul att träffa familjen det piggar alltid upp.
    Ha en skön dag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack så mycket snälla :) Jo det gör det alltid ...att få träffa familjen är det bästa. Detsamma till dej/er. Kram

      Radera
  4. Som jag skrivit tidigare så är du så otroligt kreativ.
    Roligt med kläder som inte alla bär.

    Vad mysigt att ni ska umgås med familjen, det är ju alltid guld värt!

    Kram och ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du är då så snäll ;-) Jo det är det bästa med hemsytt att ingen har exact likadant plagg. Jo jag myser när jag får träffa alla i familjen och yngsta sonen kommer hem på Torsdag efter 3 v i Japan. Jo det är absolut guld värt. Kramen till dej

      Radera