söndag 25 augusti 2019

Planerar resa mot Lofoten.

Nu håller maken på att samla ihop sin drönare med alla tillbehör och laddat batterierna....har vi tur kanske vi kan åka iväg i början av Sept en sväng. Kjell har inte mycket semester kvar men lite i allafall hinner vi med, och det är ju naggande gott. Osmo 2 hör till drönaren men ska bytas till en 3:a som är beställd o denna ska lämnas igen till butiken.

Jag älskar berg trots jag sett en del här uppe i norr där vi bor. Men så mycket från Norge har vi inte besökt så nu hoppas vi innerligt att vädret är med oss så vi får packa våra saker i husbilen och kunna åka iväg. Denna gången blir det runt Abisko igen och över mot Lofoten...tror i alla fall att vi ska åka den vägen 😄Om nu inte detta regnväder som håller till vid Lofoten ska fortsätta...då struntar vi nog i den trippen.

Nu hoppas vi på detta att vi får se Lofoten i vackert väder...det vet man ju aldrig eftersom det ändras rätt fort.
Har under sommaren hittat dom skönaste skorna nu när jag äntligen kan köpa skor sedan jag opererat min halluxkula och stelopererat min fd hammartå 😃Skorna ovan har jag tänkt använda när vi vandrar men kanske även kängor.
Dessa Hoka skor är dom skönaste skor jag ägt någonsin, dom sviktar och är supersköna på asfalt men kanske inte dom bästa för dom som pronerar mycket pga av att dom är så mjuka , men jag gillar dom skarpt och passar mej perfekt.👌

12 kommentarer:

  1. Kul med lite semesterplanering och sköna skor är viktigt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är det verkligen. Absolut det viktigaste 😆Kram

      Radera
  2. Hoppas att ni kan få njuta av dessa sista semesterdagar och får bra användning av de nya skorna.
    Kram till er

    SvaraRadera
  3. Lofoten är en plats vi har längtat tillbaka till sedan vi var där 2012. Det är nog vår allra vackraste husbilsresa hittills. Vad skönt för dig att kunna köpa skor igen. Jag känner ditt dilemma. Har opererat hallux valgus två ggr på vänster fot och en gång på höger så även nu är det sköna väl ingångna skor som gäller. Det sista paret såg helt underbart ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan tänka mig att det är vackert där☺️Nu hoppas vi att vädret är med oss också.Oj vad du har opererat dej 😳I och för sig har jag också gjort det på höger fot men har inga problem på vänster fot. Då vet både du o jag hur det är att inte kunnat ha sköna eller finare skor. Testa Hoka skorna dom är sååå sköna om du som jag skrev inte pronerar.

      Radera
  4. Hoppas ni kommer iväg till Lofoten när vädret är fint. Titta på min blogg, under okt/nov 2018. Där finns en del platser/koordinater,
    Då ska jag be Jakob titta på Osmo3, han kanske behöver en sådan också.
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan vi ju hoppas😆Jag har redan tjuvkikat där o skrivit upp ställen, för vi pratade inte om det igårkväll. Japp klart Jakob ska ha en om Kjell har en 😂. Kramiz

      Radera
  5. Så roligt med planering för en semestertripp.
    Jag håller tummarna för att ni får fint väder.

    Kram och ha en skön dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det trevligt men först ska vi uppvakta min mamma som fyller år i morgon :-) Sen hoppas vi att vädret vänder dit vi ska så vi får lite klart och inte bara mulet o regn för då ser man inte vyerna som vädret är dåligt....det vore trist. Kramen till dej

      Radera
  6. Hoppas ni kommer i väg till Lofoten. Det var jättefint där. Andöya och Senja var om möjligt ännu bättre. Skönt att hitta bra skor. Det har jag också gjort, men efter min fot och kropp. Ha dé skönt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo ska man åka iväg så bara måste vädret vara bra, och vi som bor här uppe kan invänta och se om det ska lätta lite eller inte. Vyerna är nåt jag absolut vill se annars kan jag lika gärna åka någon annanstans:) Jo bra skor är verkligen roligt om man hittar och jag är supernöjd över mina. Ha de

      Radera