lördag 16 november 2019

Utflykt till Ikea

Det har gått över 1 månad sedan jag blev sjuk och fick dubbelsidig lunginflammation med dubbla penicillinkurer😰och det har varit riktigt jobbigt ska jag säga....usch nu vill jag inte bli förkyld på länge. 😫

Idag var det första gången på över 1 månad som jag o Kjell åkte ut en sväng...och det blev till Haparanda ( 18 mil) för att shoppa lite till hemmet. Jo jag vet att det var en tuff utmaning första dagen.....

Vi åkte vid 08.00 tiden för det skulle ta 2 timmar innan vi skulle vara framme.
 Solen kom upp lite efter vägen vi körde och det var otroligt vackert.
 Isen har också börjat lägga och lite vitt var det efter vägen.
När vi närmar oss Haparanda så lägger graderna om en kovändning från -14 när vi startade till +3 och det blev alldeles dimmigt längre fram när vi körde och riktigt obehagligt tyckte jag att det var när man inte såg framför sig....och renar helt plötsligt kan stå på vägen där det inte finns stängsel.😣
 Väl framme så shoppade vad vi skulle ha, åt lite före under och efter😄jag behöver mycket mat när jag är lite svag. Vi hade en trevlig dag tillsammans jag och maken och på väg hem var det lika vackert med all frost på träden....jag klarade mig bland alla människor som också ville shoppa just idag...skönt var det också att få sätta sig i bilen och vila 2 timmar hemåt igen.
Blev serverad kaffe i dom nya kopparna som handlades hos Ikea....en stor blå påse följde med oss hem och nöjd som bara den är jag av dagen och att jag överhuvudtaget orkade detta just idag. Det är segt att bli bättre men det tar väl sin tid och det är bara att kämpa på.

12 kommentarer:

  1. Vad trevligt att du orkar skriva på bloggen igen tycker både jag och ägarna.
    Låt det ta sin tid att bli bra, och inom sinom tid får vi hoppas att du blir ditt gamla jag igen. Men under tiden får Kjelle allt passa upp dig, som vi alla vet att han gör.
    Kram till er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla. Jo det har tagit tid att ens orka tänka på bloggen...har försökt emellanåt att kommentera hos någon enstaka när orken funnits där. Tydligen tar det tid när det varit dubbelsidig...men man har alltid bråttom o vill bli frist fort igen:-) men det är bara att vänta. Kjell har varit super på att hjälpa mig och fixa för mig, han får många stjärnor i himlen av mej. Jättekram till er tillbaka

      Radera
  2. Ja det är nog segt virke i dig. Så skönt att du äntligen har kommit på benen vi förstår att det varit en jobbig tid för dig och även för Kjell. Och så roligt att du nu kan blogga igen och ta så fina bilder. Det är sådana bilder som får mig att längta efter vintern emellan åt. Kanske får vi uppleva en vit vinter efter nyåret. Kram och krya på dig vännen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nog är jag envis men det har varit många tårar ska jag säga, det har varit jättetungt att komma tillbaka sakta som jag gör. Kjell har varit min klippa och min familj som ringt varje dag och frågat hur jag mår<3. Det var första gången jag egentiligen kunde fota sedan jag fick min nya mobil...och landskap är ju så roligt att fota :-) Hoppas ni kan njuta massor där ni är nu i värmen innan ni får vit vinter till nyår:-) Tusen tack fina ni för kryapåkramen

      Radera
  3. Vackra, vintriga Norrlandsbilder. I somras bad jag våra "finska kamrater" att visa oss runt i Haparanda. Jag kör Storgatan rakt igenom stan, sa Fredrik, sedan får du säga var du vill stanna. Vad fanns kvar i centrum, Ingenting! Allt verkade nedlagt. Sedan parkerade vi också vid IKEA, där det mesta fanns. Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det börjar bli fint när snön kommer :-) Det är synd om dom som bor och driver sina butiker...dom få som är i liv i självaste Haparandas gamla del. Det är verkligen dött där förutom runt Ikea och butikerna närmast Ikea...där är det fullt med folk. Det finns inget kvar annars känns det som. Tack så mycket jag kämpar på.

      Radera
  4. Så fina bilder från din del av landet, så fint ni har det. Här är mest grått och regn nu. Men i dag skiner solen. Härligt att du känner dig bättre men det tar väl sin tid. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket snälla. Vi bor i ett avlångt land med olika väder och årstider ;-) Jo jag känner mig bättre tack och lov men det har varit riktigt tungt denna gången. Det är så sant att det tar sin tid. Kram tillbaka och ta hand om dej

      Radera
  5. Usch för lunginflammation, det tar sån tid innan kroppen är på banan igen. Men skönt att du orkade ut ett tag. Fortsätt nu och hämta orken.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det kan man säga. Trodde jag skulle klara mig som tagit vaccin mot just att få lunginflammation...men detta var en riktigt elak bakterie som lagt sig i lungorna och var svårare att få bort...usch denna vill jag inte ha igen!!. Jo det var trevligt att orka ut ett tag och sedan få ta igen sig 2 timmar hem igen i bilen :-) Jag kämpar på ff och försöker komma igen och bli frisk. Kram till er båda

      Radera
  6. Så skönt att höra att du börjar orka ut igen! Lunginflammation är inget att leka med.
    Vilka fina vinterbilder du bjuder oss från sydligare delar på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det tycker jag också:) Nää det vet jag för oj så slut o knäckt jag har varit. Först igår kände jag migl lite piggare igen. Det blir genast lite ljusare och trevligare när snön kommer .

      Radera