måndag 25 november 2019

Vi fick besök av sonen m flickvän

I helgen har vi haft besök av vår yngsta son med flickvän från Umeå. Några dagar innen började pysslet här hemma...det lilla som jag orkat att göra sedan jag blivit lite friskare.
Kjell fixade balkongen med belysningen ....och efter det snöade det lite och blev så juligt o fint 🎄

Jag själv började tänka på lite mer julpyssel just innan våra ungdomar skulle komma hem....så jag handlade några guldfärgade jul"pollor"/ som vi säger här i stan 😂eller kanske Julkulor som man också säger.😄
Så jag satte igång att använda min Silhouette cameo o skar ut namn till alla i vår familj som vi vet ska ha julgran pyntad 🎄i år till jul🎅🤶. Tänkte att det skulle vara kul för alla att få en egen kula med deras namn på. Äldsta sonen med familj har det körigt hemmavid nu med 2 sjuka barn som avlöser sig med hög feber. Yngsta sonen tog med sig julkulorna till storebror så dom hinner väl se dom här innan dom fått den...men vad gör det😍
Jag gjorde olika textfonter till dessa 2 familjerna. 
En liten kul grej som jag hoppas passar i deras julgranar.
Vi hade lite jubileum att fira för dessa 2 fina ungdomar Sandra och vår son Gabriel...så vi gick ut på restaurang för att även titta på vårt hockeylag Skellefteå AIK....kul med vinst också 💛❤och en trevlig kväll .
Vi har ingen snö kvar utan det har regnat bort trist nog. Det är så mycket trevligare och ljusare när det är vitt på marken...men det kanske kommer lagom till jul och att vi får lite julstämning.🎄Fint är det iallafall med all belysning som kommit upp lite överallt i stan.

10 kommentarer:

  1. Så mysigt det är med advents- och juleljus som lyser upp allt det mörka och grå. Skönt att du börjar hämta dig och kul med besök av son med flickvän.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det håller jag med om att det är. Jo det känns jättebra och superkul att sonen m flickvän kom hem<3.

      Radera
  2. Visst ska julen vara vit och det får ni säkert också. Fin balkong med sådär lite lagom med vitt på marken.
    Hockeyn är väl tuff för er alla just nu. Fast ert lag vinner just nu lite mer än mina ägares lag.
    Hoppas nu alla i er familj blir friska till jul så ni kan få det mysigt tillsammans.
    Kram till er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo dom hotar med en massa snö innan helgen...så vi får se hur det blir med det. Jo hockeyn har verkligen varit tufft och för många det vet vi. Syn om killarna som kämpar och tränar och så går det så dåligt för många lag. Jo det är tur att det är ett tag till jul för barnbarnen avlöser varandra med hög feber...senast ikväll fick lilla A hög feber igen och före det hade hennes storebror B haft hög feber....det går för runt:( Hoppas allt är bra med er . Kram från oss

      Radera
  3. Mysigt att ni kunde träffas efter din långa sjukdom och att du orkar pyssla lite. Ta det lugnt bara vännen
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var det verkligen och jag/vi blev så himla glad att dom kom hem så vi kunde träffas eftersom dom små avlöser sig med en massa baciller hela tiden. Tycker så synd om dom och om deras föräldrar som har sjuka barn i flera flera veckor där också. Pysslet börjar sakteliga komma tillbaka:-D Jo fort går det inte :)) Kramizar till er

      Radera
  4. Nu går det fort till jul, så det gäller börja pyssla i tid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det går lite saktare i år så alla i min familj blir friska till jul. ....men pyssla kan man göra ändå lite då o då.

      Radera
  5. Ja det är härligt med jul. Vi har regn och mörkt här hoppas på lite snö. Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka fina julkulor - det blir roligt för dem att hänga upp dem i deras i granar. Ni får säkert lite snö igen det var så fint på balkongen med dekorationerna och snön
    Kram

    SvaraRadera