söndag 1 december 2019

1:a advent -2019 och lite julbelysning.

Idag är det 1:a advent igen...Oj vad tiden går fort.
Julstämning har jag då inte ett dugg...kanske för att våra söner med barn inte kommer att fira julafton med oss i år och det är såklart jättetråkigt😢 men så blir det vartannat år när det är fler familjer som vill fira med våra finaste 💕

 Jag har då i alla fall klätt våran julgran här innan helgen. 
Har man konstgjord då kan man klä den nu😄
 Sen vill jag visa en del fina belysningar som vi har runt vår stad. 






Det finns en del vackert att titta på när det börjar skymma.
 Jag tittade på första avsnittet också av julkalendern i morse. Tycker att den verkade väldigt julig och kanske man får mer julstämning när jag tittar på denna på morgonen😂den kan man titta på om man är ung som gammal och en hel del kändisar var det med såg jag.
 Det har varit väldigt vacker hos oss just nu när solen varit uppe lite och försökt värma oss i snålblåsten av kyla som viner runt huvudet när vi är ute. Vår isbana är nu öppnad och folk verkar våga gå på den...det gör däremot inte jag ännu.😆
 Det finns en del sparkar i olika storlekar man kan låna för att ta sig runt isbanan.

En fin dag 😎⛸

9 kommentarer:

  1. Så blir det, att man får fira utan sina kära ibland. Vi har firat jul med mina barn helgen innan jul i snart 10 år för att få en heldag tillsammans.
    Vilken fin julbelysning ni har i stan och spark skulle jag gärna låna en fin dag på isen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man vill ju alltid ha sina fina barn o barnbarn med en varje jul....tyvärr går ju inte det. Man måste dela med sig av det finaste man har vartannat år och det måste ju också gå. Jo i stan har dom lyckats med en massa olika julbelysningar som lyser så fint i mörkret. Ni får komma upp hit och låna en spark då :-)) Kram till er

      Radera
  2. Jag har tur i år för vi ska fira jul hemma hos mig.
    Sen får vi se hur många vi blir.
    Andra dottern fick åka in till förlossningen igår då hon började läka fostervatten. Dom verkar inte kunna stoppa det och har gett sprutor för babyns lungor. Nu är det bara att vänta och se vad och när det händer. Det blir ett prematurabarn men sjukvården är ju så duktiga på det så jag oroar mig inte.

    Jag går som i väntans tider nu!

    Kram och ha en fin vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att se dej här igen. Ojoj måste läsa hos dej hur det gick med dottern nu då...Visst är det tur att dom kan ta hand om dom där små också. Kram till dej

      Radera
    2. Det finns inget att läsa i min blogg, jag har tillfälligt lagt ner den, får se senare om jag tar upp den igen.

      Ännu har inget barn fötts, dottern fick tydligen en spruta som skulle hindra att förlossningen börjar. Det fick hon reda på i torsdags. Hon läker fortfarande fostervatten och får åka upp till sjukhuset var och varannan dag för att ta prover och kolla att babyn mår bra. Så vi väntar. Givetvis är det ju bra ju fler dagar den lille kan stanna kvar i magen.

      Kram och ha en fin Lördag!

      Radera
  3. Hörlig snö ni har och fint julpynt! Här har vi också haft lite snö, men nu verkar det som att den smälter tyvärr ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snön kommer och far...just nu har den faktiskt smält bort trist nog hos oss också:(

      Radera
  4. Så är det ju tyvärr att vi är fler om våra barn. Så mysigt ni har det med snö, ljust och fint. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jovisst så är det ju :) Just nu har vi faktiskt ingen snö kvar ...den har smält bort :( Kram

      Radera