söndag 22 december 2019

Julen med familjen 2019

Idag är den den 4:e advent och för våran del är julen redan över med familjen.
Det blev precis som jag trodde...att när lilla A skulle komma hit så skulle hon gilla dockvagnen som vi köpt. Vet inte hur många gånger man kan bädda i dockvagnen eller så vet jag det eftersom jag har gjort samma sak förut när jag var liten och hade ett eget dockvagn😄
B hade det lite jobbigt med alla paketen under granen, han ville ju så gärna öppna alla direkt.😂
Jag hade sytt nya kläder till dom små till dom skulle komma hem hos oss och fira en tidig jul med oss. Alla kläderna passade perfekt både på liten som stor och nöjda var dom.😍
Hade gjort en underkjol också till A som hon hade lite likadant som mej, hennes farmor.
Hon var så söt när hon stod vid spegeln och bara strök på sin klänning och speglade sig.💖
Sen när jag bytte om och hade likadan klänning som henne då skrattade hon och började dansa sötnosen. Tror att vi imponerade lite på resten av familjen 😂
Fick en fin guldig kruka av sonen Gabriel och hans Sandra med små guldstjärnor i som var jättefin och passade jättebra hemma hos oss. Dom 2 guldiga ljuslyktorna i bakgrunden har jag fått förut o passar fint bredvid den fina krukan just nu.
När det nu äntligen var dags för paketutdelningen så fick Doris ( min mamma ) hjälpa till att öppna med B.
B och A fick så fina ryggsäckar av deras farbror Gabriel och hans Sandra. Har inte sett finare små ryggsäckar med deras namn broderade på än dessa.😍Men dom är ju söta ägarna av dessa "ryggor" också.

Lilla A sa -WOW!! när hon fick denna häst och vagn av oss i julklapp, då värmer det i hjärtat när man ser att man lyckats 💕
Idag blev det en tur på isen...och det är inget som jag storgillar såhär tidigt och innan jul. Känns som att jag hellre vill att isen ska få frysa på mer innan jag gillar att gå på den.
Började med att ta en selphie på mej och på delar av familjen som var långt därute på isen.....sen när dom satt på sig långfärdskridskorna så vågade jag också mej ut med spark😂
Kjell, Sandra och Gabriel gör sig klar för att åka iväg.
Jonna hon sparkade på en liten spark ....liiite jobbigt för ryggen kanske😂
Sandra och Gabriel var rätt nöjda över turen runt hela norra fjärden😊⛸
Jag hade turen att jag fick skjutsa finaste A på sparken. Här visar jag Gabriel min film😁
På väg från isen fotade jag Christoffer och Benjamin som också var nöjda över turen med sparkarna.
Av från isen fick Benjamin sitta upp i trädet med farfars hjälp.😄
Har även fått pepparkakor som barnbarnen har bakat och tagit med sig till oss👌mums.
Ikväll har det varit bakning med duplolera och det blev riktigt fina snögubbar 💕

En härlig helg och en fin avslutningsdag tillsammans till vi skildes åt från yngsta sonen o Sandra för att dom skulle hemåt igen. Lite drygt att köra när det är 22 min hem igen i dåligt väder, men vet att dom kom sig hem säkert.💞
Kjell, Jag, Christoffer vår son och hans Jonna, Gabriel vår son och hans Sandra.

Detta var vår jul för detta år o vi längtar redan till nästa jul när alla ska vara hela julhelgen hos oss☺

9 kommentarer:

  1. Vilket mysigt och juligt inlägg.Kul se ögonen tindra på barnen.
    Ha en riktigt GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla. Jo det är absolut det bästa :-) Detsamma till er.

      Radera
  2. Förstår att ni har firat Jul i helgen redan. Blir ju så när man ska hinna vara runt till på olika håll. Ni har verkligen fått en fin tid tillsammans med barnen och så roligt att din mor var med. Fina i sina julkläder också. Väldigt fin bild på er två flickor i likadana röda klänningar, Lika så sista bilden på er allihopa med jultröjorna hihihi
    God Jul till er Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det blev så i år o det kändes jättekonstigt...men vad gör man när det är fler ställen att besöka för dom. Tack snälla det var jätteroligt se hur glad lilla Amanda var när hon fick klänningen som farmor. Jag är jätteglad att jag fick hela familjen att ställa upp på bilden med "ful" jultröjorna ;-) Gabriel fixade fotograf med självutlösare...perfekt första bild:)) roligt minne. God Jul Kramizar till er.

      Radera
  3. Så mysigt ni ser ut att ha haft det.
    Trevligt att fira jul med familjen även om den blev lite tidig.
    Dina barnbarn har blivit så stora och vilka fina kläder du sytt till dem.
    Du är så otroligt duktig!

    Kram och ha en fin dan före dopparedagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag älskar när min familj är hemma då njuter jag. Jo det var kul men konstigt ändå. Jo dom är stora nu dom små sötnosarna :-) Tack fina du vad snäll du är. Kram

      Radera
  4. Vilken härlig helg ni haft! Vi fick nöja oss med en dags julfirande med min "skock", men det var så mysigt!
    Så härligt det ser ut med långfärdsskridskor och spark på isen.
    Ha en fortsatt trevlig julhelg!
    Julkram från Falköping!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var härligt att träffa hela familjen. Ibland är det så att man får nöja sig med några timmar...förstår att det var lite tråkigt. Jo långfärdsskridskor gillade dom, även sparkarna gillade den turen. Ha det bra och kram tillbaka från Piteå :-))

      Radera
  5. Vilken härlig jul med barn och barnbarn. Och jag förstår att ni var fina i nya kläder som du sytt, duktig du är. Så härligt med snö och kallt här är bara mörkt och grått. Vi ska åka till Branäs med vår son och familjen vecka 3 ska bli så mysigt. Kram

    SvaraRadera