tisdag 24 december 2019

Julen 2019


 Igår kväll var det uppesittarkväll hemma hos oss. Bingolotto var på agendan, men inte blev det någon vinst trots all väntan  hela tiden...jo Kjell vann 100 kronor.😄
I morse blev det en promenad för att tända nya ljus åter igen på våra gravar. Först några dagar innan julen och nu på självaste julafton.
 Vår äldsta son med familj har förflyttat sig hos svärföräldrarna för att fira julen med dom. Han och lilla B mötte upp för att tända ljuset för morfar.
Benjamin saknar sin "killkompis"...min pappa kittlade alltid honom när dom kom o hälsade på o det minns B tydligt😘.
Sendan skildes vi åt och jag gick hemåt själv bland allt detta vita vackra vinterlandskap.
I går tjuvstartade vi med min mamma att äta julbord med henne...strax ska vi gå tillbaka till henne och äta en gång till av denna julmaten, vi åt julgröt tillsammans till lunch.  Jag tycker att det är verkligen en tråkig jul utan mina söner och barnbarn hemmavid i år...känns verkligen tomt och värre än jag trodde att det skulle kännas. Detta är första året som ingen av dom är hemma med oss och deras mormor. Men vissa år blir ju såhär och man får ju vänja sig med detta.
Men jag önskar er alla en God Jul o Gott Nytt år från oss ändå.😏För ni ser väl att det är jag o Kjell som är tomtenissarna ?
🎄🎅🤶



5 kommentarer:

  1. Så fint det är hos er, jag saknar snön. Vi ska till Branäs med sonen och familjen v 3 så vi får väl snö då. Blir härligt. Det är ju så att vi får dela med oss av barn och barnbarn lite i helgerna. Så mysiga bilder. Ha en fortsatt trevlig julhelg. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu har vi det vitt och fint o mer snö är det på gång. Så trevligt då kanske ni får lite vitt också :) Kram till dej

      Radera
  2. Vad fint det är hos er! Här fick vi ta en juldagspromenad i gråväder och lite duggregn, men skönt och välbehövligt var det!
    Här får vi också dela med oss av barn och barnbarn, men det går riktigt ok.
    Ha det fortsatt gott!

    SvaraRadera
  3. Ni har så fint med vita snön, skulle vilja bo där det finns snö. Här är det så väldigt grått och duggregn.
    Jakob hade köpt ett Bingolott av barnbarnet, han vann också 100:-
    God fortsättning till er Kramizar

    SvaraRadera
  4. Vad fint ni har det med bara lite snö. Vi som bygger tar hellre regn ett litet tag till. God Fortsättning!

    SvaraRadera